عضو کمیسیون کشاورزی گفت: تا زمانی که ثبات مدیریتی در آمار کاربردی و مدیریت صادرات، واردات و تولید و واسطه انجام نشود قاچاق کالا تکرار خواهد شد.

خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،
علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: اگر بحث واردات و صادرات در کشور به درستی مدیریت شود ضرورتی برای قاچاق کالا در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بلکه تعداد محدودی فرصت طلب از قاچاق کالا سود برده و این مردم هستند که در این جریان آسیب دیده و ذخایر کشور از مملکت خارج می‌شود.

وقفچی گفت: کشور نیاز به مدیریتی دقیق، معقول و منطقی در این زمینه دارد تا محصولاتی وارداتی به بازار محصولات داخلی آسیب نرسانند. 

نماینده مردم زنجان با اشاره به ضعف مدیریت در برنامه ریزی، اظهار داشت: آسیبهای این ضعف به تولیدکنندگان و کشاورزان برمی‌گردد و متأسفانه مرکز آمار کشور نیز کاربردی نبوده و بین متولیان تولیدات محصولات کشاورزی، خدمات و متولیان سیستم بانکی، صادرات و مصارف داخلی یک رابطه معقولی ایجاد نشده در نتیجه با ایجاد تنش شدید در بازار، نوسانات شدیدی قیمت وجود دارد. 

عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: تا زمانی که یک ثبات مدیریتی در ارتباط با بحث آمار کاربردی و مدیریت صادرات، واردات و تولید و واسطه انجام نشود، متأسفانه همان گونه که در گذشته تکرار شده هم اکنون نیز مشکل قاچاق کالا تکرار خواهد شد.

وقف‌چی با اشاره به وضعیت کشاورزی کشور، تصریح کرد: دلیل این وضع نابسامان بازار داخلی، عدم ارتباط منطقی بین تولید، مصرف و واسطه‌ای بین این دو است و این موضوع آشکار کننده این عدم مدیریت درست برتولید، مصرف و صادرات محصولات داخلی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار