شهرک صنعتی بعثت باید به پایگاهی برای صادرات تبدیل شود

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک صنعتی بعثت به علت قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک باید به پایگاهی برای صادرات تبدیل شود. ‌

شهرک صنعتی بعثت باید به پایگاهی برای صادرات تبدیل شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا رحمانی گفت : شهرک بعثت آذربایجان شرقی با نگرش آینده نگرانه و با در نظر گرفتن ظرفیت های منطقه احداث شده است و با مزایای بی نظیر، قابلیت تبدیل کردن منطقه به قطب صادرات و اقتصاد کشور را داراست.
وی افزود: خط لوله گاز، خط برق، راه آهن و اتوبان از داخل این شهرک عبور می کند که این موضوع خود کمک شایانی برای کاهش هزینه های ایجاد زیرساخت این شهرک صنعتی می کند.
وی اضافه کرد: همجواری با منطقه ویژه اقتصاد، نزدیکی به فرودگاه، دسترسی به بازارهای منطقه ای و نزدیکی به منطقه آزاد از دیگر ویژگی هایی است که این شهرک را متمایز از سایر شهرک های صنعتی کرده و می تواند قابلیت مهمی برای سرمایه گذاران به شمار رود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت خوبی برای توسعه صنعتی دارد ولی باید در مکان یابی و احداث شهرکهای صنعتی طوری عمل شود که هر شهرک به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانده و مردم شهرهای اطراف نیز از آن بهره مند شوند.
شهرک صنعتی بعثت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه به مساحت  1500 هکتاری در بخش صوفیان آذربایجان شرقی احداث میشود.
رحمانی با تاکید بر ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مس و سنگ در این استان، گفت: باید مجموعه معافیت ها، تسهیلات و بخشودگی های قانونی، بسته سرمایه گذاری مناسبی به سرمایه گذاران معرفی شود تا شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی رونق یابد.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.