امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران:

قطعنامه آتش بس در سوریه نیازمند اقدامات بعدی است/کاظم جلالی سخنگوی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین شد


دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: قطعنامه سازمان ملل برای آتش بس در سوریه نیازمند اقدامات جدی بعدی است.


تحولات سوریه اثر مثبتی بر یمن می‌گذارد/ قطعنامه آتش بس در سوریه نیازمند اقدامات بعدی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در حاشیه جلسه نوبت سوم مجلس با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه و تضامین موجود در این رابطه گفت: این قطعنامه یک اقدام موثر در راستای تکمیل روند سیاسی و کمک به مبارزه با تروریست در سوریه به شمار می‌رود.

وی افزود: نفس این حرکت قابل تمجید است لذا نقش روسیه و همراهی ترکیه در این مسئله بسیار مهم و تعیین کننده است، چرا که اولا اگر یک اراده جدی بین‌المللی در ورای این مسئله وجود نداشته باشد می‌شود از عدم تضمین صحبت کرد و ثانیا باید گفت که آمریکایی‌ها علیرغم اینکه قطعنامه مذکور را وتو نکردند اما هنوز نقششان در بازی با کارت تروریست نقش دوگانه و پارادوکسیکال است، بنابراین یک عامل عدم تضمین در این موضوع رفتار آمریکاست که همواره نشان داده بد عهدی می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: همچنین باید به این مجموعه نگرانی‌ها، رفتار غیرسازنده عربستان سعودی و برخی از دوستان این کشور را هم اضافه کرد. بنابراین به نظر می‌آید این قطعنامه ضمن اینکه یک اقدام خوب است اما برای تضمین بیشتر در اجرای آن نیازمند اقدامات جدی بعدی هستیم.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به نشست قزاقستان که در سطح سران برگزار می‌شود بیان داشت: طبیعی است که این نشست یکسری مقدمات داشته و مقدمه نخست آن پیروزی بر تروریست‌ها در حلب است که مهم بوده و باید در این رابطه به مردم و دولت سوریه تبریک گفت و مقدمه دوم در این رابطه موضوع آتش بسی است که قطعنامه سازمان ملل از آن حمایت کرده که این‌ها همگی یک بستر مناسبی را فراهم کرده تا در نشست قزاقستان گام‌های جدی‌تری برای تحقق راهکارهای سیاسی در سوریه دنبال شود.

وی تأکید کرد: شخصا معتقدم این گام‌ها، گام‌های امید بخشی است اما نگرانی‌های جدی همچنان برای برقراری ثبات در سوریه وجود دارد که تضمین لازم را برای کنشگران سیاسی در این رابطه بدهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: "کاظم جلالی" سخنگوی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین را برعهده خواهد داشت.

امیرعبداللهیان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه پیروزی در سوریه چه تأثیری بر اوضاع یمن خواهد گذاشت گفت: قطعا این پیروزی اثر مثبتی در اوضاع یمن شکل خواهد داد اما نکته مهم این است که تجاوز سعودی به یمن موجب شد که تروریست به ویژه در جنوب یمن به طور فزاینده افزایش یابد، لذا موضوع قابل توجه این است که هرگونه موفقیت در راه حل سیاسی سوریه در دو موضوع مبارزه با تروریست و تقویت روند سیاسی به عنوان یک الگو مورد توجه کنشگران منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گیرد.


انتهای پیام/    

برچسب ها: مجلس ، صحن ، عبداللهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار