مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در یک سال گذشته 15 میلیون مترمربع زمین در این منطقه آزاد سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمد جوادیان زاده مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم  افزود: ارزش این زمین ها حدود 13 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت:این زمین ها با همکاری دستگاه قضا و حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم در قالب 13 پرونده به این سازمان بازگردانده شد.
مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم افزود: زمین های آزادسازی شده در اختیار سرمایه گذاران بد عهد قرار گرفته بود که تعهدات مالی را در مهلت قانونی یا در زمینه عملیات اجرایی اقدامی روی زمین ها انجام نداده بودند.
جوادیان زاده گفت: زمین های آزاد سازی شده مربوط به طرح های عمرانی، مسکونی، تجاری و صنعتی است که از سال های گذشته به سرمایه گذاران اسمی واگذار شده بود.
وی افزود: یکی از زمین ها به وسعت یک هزار و 32 هکتار مربوط به یک شخص حقوقی  است که از زمان دریافت تا کنون که بیش از 10 سال از آن می گذرد و هیچ اقدامی برای ساخت و ساز بر روی آن انجام نداده بود.
مدیر امور حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم به بیش از 400 پرونده حقوقی در امور حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: 900 پرونده کیفری نیز وجود دارد که بیش از 95 درصد آنها به تصرف عدوانی مربوط می شود و در مجموعه قضایی در جریان رسیدگی قرار دارد.
جوادیان زاده گفت: هیچ زمینی پیش از دریافت پایان کار و تسویه کامل قابل انتقال به دیگری نیست و این بند در همه قراردادها درج شده و شامل هرگونه صلح، وکالت، اجاره و فروش نیز می شود.  
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.