مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت: در 8 ‌ماهه نخست سال جاری ۷۴.۲۶ درصد از حوادث امداد و نجات مربوط به گیر کردن در آسانسور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدرضا یعقوبی گفت: اغلب ساختمان‌های بلندمرتبه با مشکل آسانسورهای غیراستاندارد مواجه هستند که موجب می‌شود آتش‌نشانی تماس‌های متعددی برای عملیات امداد و نجات به دلیل گیر کردن افراد در آسانسور داشته باشد.

وی افزود: از پنج ایستگاه آتش‌نشانی در 8 ‌ماهه نخست سال جاری در 4 ایستگاه برای عملیات امداد و نجات آسانسور مأموران اعزام شده‌اند که شامل ۱۸ عملیات در ایستگاه اول، ۳۸ عملیات در ایستگاه دوم، ۱۰ عملیات در ایستگاه سوم و ۳۵ عملیات در ایستگاه چهارم است.

به گفته مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل از مجموع ۱۳۶ عملیات امداد و نجات ۱۰۱ مورد مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور است.

یعقوبی تصریح کرد: بعد از آسانسور ۵.۱۵ درصد از حوادث ناشی از بی‌احتیاطی، ۴.۴۱ درصد واژگون شدن خودرو، ۲.۲۱ درصد نشت گاز شهری، ۲.۲۱ درصد نشت گاز مایع و ۱۱.۷۶ درصد سایر حوادث را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: در این مدت به منظور انجام عملیات امداد و نجات ۱۳۶ خودرو و ۳۲۶ مأمور آتش‌نشانی اعزام شده و به ۱۴۲ مصدوم امدادرسانی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.