رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی گفت: پایگاه‌های امنیتی از مناطق و ولسوالی‌های ولایت بغلان نه تنها انتقال داده نمی‌شود بلکه تقویت می‌گردد.

عبدالله‌عبدالله: پایگاه‌های امنیتی از بغلان منتقل نمی‌شوند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروزدوشنبه (۱۳جدی) در نشست شورای وزیران گفت: پایگاه‌های امنیتی در بغلان نه تنها انتقال داده نمی شود بلکه تقویت می گردد.

قبل از این گزارش‌های وجود داشت که نیروهای امنیتی پایگاه‌هایشان را در برخی ساحات ولایت بغلان از جمله در دهنه غوری تخلیه می‌کنند اما ریاست اجراییه این خبر را رد کرده است.

عبدالله در این باره گفته است که برای مردم ولایت بغلان یک تشویش ایجاد شده بود که گویا پایگاه‌های امنیتی از مناطق دهنه غوری واطراف شهر پلخمری انتقال داده می شود که تصمیم درمورد آن گرفته نشده، اطمینان میدهیم که نه تنها بیزها انتقال داده نمی شود بلکه تقویت خواهد شد.

همچنان آقای عبدالله در بخش دیگر از سخنانش از نیروهای امنیتی خواست که برای تامین امنیت در ولایت نورستان توجه جدی نماید.

وی تاکید کرد با آن که مردم ولایت نورستان با نیروهای امنیتی در مقابل گروه طالبان همکار هستند ولی این ولایت کمتر انکشاف یافته است.

آقای عبدالله گفت: ولایت نورستان از محروم ترین ولایات است وقتی مشکل امنیتی پیدا می شود ده مشکل دیگر علاوه می شود که توجه خاص مسوولان امنیتی را در قسمت رفع مشکلات امنیتی در ولایت نورستان می خواهم، یکی از ولایاتی که کمترین کار به آن صورت گرفته ولایت نورستان است، درحالی که مردم ولایت نورستان خودشان در برابر طالبان امروز همکار نیروهای امنیتی ما هستند.

آقای عبدالله همچنان برای رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان داخلی در ولایت هلمند و ارزگان نیز تاکید کرد و گفت که کمیته حالت اضطرار و مبارزه با حوادث به مشکلات بیجاشدگان داخلی توجه جدی نماید.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که در سال جاری نزدیک به یک میلیون تن از مناطق مختلف کشور به دلیل ناامنی ها بیجا شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار