کرمانشاه؛

کاهش اعتبار برخی طرح های آبی استان

در لایحه بودجه سال آینده اعتبار برخی طرح های آبی استان کاهش و برخی افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در لایحه بودجه سال آینده اعتبار برخی طرح های آبی استان کاهش و برخی افزایش داشته است.

کیاست امیریان گفت: این کاهش اعتبارات اصلا در حد 50 درصد نیست و اعتبارات حوزه آب استان در مجموع 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ است.

وی ادامه داد: در بین استان‌های مجاور نیز کمترین کاهش اعتبارات مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در بین پروژه‌ها در برخی موارد افزایش اعتبار و در برخی موارد نیز کاهش داشته ایم، یادآوری کرد: برای مثال اعتبارات دو سد "قشلاق" و "کبوترلانه" و برخی سدهای داخلی دیگر کاهش یافته است.

به گفته این مسئول، همچنین اعتبار پروژه "ساماندهی آبشوران" نیز از 7.6 میلیارد تومانی که برای سال 95 تصویب شده بود به چهار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 96 کاهش یافته است.

امیریان افزود: در مقابل اعتبارات برخی پروژه های آبی استان رشد داشته است. برای مثال برخی پروژه‌های آبرسانی استان تا 100 درصد هم افزایش داشته‌ است.

وی میانگین افزایش اعتبار برخی از پروژه‌های حوزه آب استان را بین 31 تا صد درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، اگر اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی برای این بخش در نظر گرفته شده را نیز منظور کنیم، در مجموع چیزی نسبت به سال گذشته از بودجه بخش آب استان کم نشده است.

امیریان یادآوری کرد: به علاوه اعتباراتی نیز از سایر بخش‌ها از جمله فروش اوراق مشارکت برای ما در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش اعتبارات حوزه آب در لایحه بودجه سال 96 حدود 20 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: همچنان پیگیر هستیم تا اعتبارات بیشتری برای بخش آب استان برای ما در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اعتبار ، طرح ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.