درجلسه شورای ثبت استانی، سند راهبردی آثار ثبتی استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دراین جلسه، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وجود نظری جامع در جریان زمینه های مختلف ثبت، علاوه بر ایجاد همتی مضاعف در کارشناسان، منجر به ثبت هدفمند می شود که در آینده می توان از این ثبت ها بهره برداری و اثر بخشی آن را احساس کرد.
حسین زارع صفت بر هدف گذاری در ثبت آثار تاکید نکرد و افزود: باید در ثبت آثار برنامه ریزی جامعی داشته باشیم و به گونه ای عمل کنیم که تعادل و تناسب در نظام ثبت استان بر قرار شود.
وی صفت با اشاره به این که ثبت آثار، آینه تمام نمای معرفی اداره کل در استان است تصریح کرد: در ثبت آثار باید مستند سازی جامعی انجام شود به طوری که بتوان آن را در یک بانک اطلاعاتی در قالب  نقشه تاریخی آثارثبتی و نقشه لایه های مختلف لحاظ کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: باید تمام این بانک اطلاعاتی توسط کارشناسان تجزیه و تحلیل شده و در یک سند راهبردی دیده شود که در این سند جامع کلیه فایل های مستند سازی های ثبتی در داده های اطلاعاتی ، نحوه ثبت، تعیین حریم اثر ثبتی و همچنین برنامه ریزی آتی برای ثبت آثار تهیه و به شهرستانها ابلاغ شود.
 شایان ذکر است در این جلسه پرونده های تهیه شده بناهای تاریخی ارزشمند و آثار غیر منقول شهرستانهای فریمان، طرقبه شاندیز، مشهد، جوین، خلیل آباد و خواف توسط اعضای شورای ثبت استانی مورد بررسی قرار گرفت تا اقدامات بعدی آن تا مرحله ثبت نهایی اثر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.