پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ایران ساخت در گفتوگو با
خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمایت از کالاهای دانشبنیان اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری ایران ساخت با هدف از حمایت از کالاهای دانشبنیان و تولیدات ساخت داخل برگزار میشود و یکی از کارهای مهمش فرهنگ سازی و جریان سازی فرهنگی به وسیله اهالی فرهنگ و هنر و نخبگان دانشگاهی است.
وی بیان کرد: ما باید در کشور حمایت از کالاهای شرکتهای دانشبنیان داخلی را تقویت کنیم که در این راستا جشنواره ایران ساخت در بخشهای هنرهای تجسمی، بازیهای رایانهای، رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و بخش ادبیات با هدف ایجاد بازار داخلی و بینالمللی برای شرکتهای دانشبنیان نوپا و متوسط انجام میشود.
کرمی ادامه داد: جشنواره ایران ساخت در طول سال فعالیت میکند تا تجاری سازی محصولات شرکتهای دانشبنیان فناوری شود و کیفیت تولیدات ایرانی افزایش یابد.
وی اظهار داشت: کار اصلی معاونت علم و فناوری حمایت از فناوری و تولیدات شرکتهای دانشبنیان است تا بتواند برای آنها بازار داخلی 80 میلیونی و بینالمللی را ایجاد کند.
کرمی گفت: ایجاد بازار برای شرکتهای دانشبنیان داخلی جز از طریق ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی به دست نمیآید و این شرکتها با بالا بردن سطح کیفی محصولاتشان میاوانند سهم بیشتری در بازار 30 میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان دنیا را از آن خود کنند.
انتهای پیام/