اولاند: در آینده نزدیک، شاهد پایان کار داعش در موصل هستیم/ عبادی: عراقی‌ها درباره تفرقه‌افکنی‌های تروریست‌ها هوشیار باشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه -که به عراق سفر کرده است-تاکید کرد بیرون راندن گروه تروریستی داعش از موصل به چند هفته و نه چند سال زمان نیاز دارد.

وی در نشست مشترک خبری با حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، گفت: سفر من به بغداد برای اعلام همبستگی فرانسه و حمایت آن از عملیات آزادسازی موصل است. 

رئیس جمهور فرانسه افزود: ما با سران عراق توافق کردیم تا نیروهای رزمی در صحنه میدانی فقط از عراقی‌ها باشند. فرانسه با همه توان در بازسازی موصل پس از آزادسازی این شهر از دست داعش مشارکت خواهد کرد. فرانسه برای برگزاری کنفرانس جدید ببن‌المللی برای جمع آوری پول و مشارکت در عملیات بازسازی موصل پس از آزادسازی این شهر آمادگی دارد. 

اولاند خاطر نشان کرد: داعش در برابر نیروهای عراقی عقب‌نشینی می‌کند و در آینده نزدیک شاهد پایان کار این گروه در موصل خواهیم بود.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، نیز گفت: حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق محدود به عملیات پشتیبانی و حضور مستشاران است و هیچ نیروی رزمی خارجی در صحنه میدانی مشارکت ندارد.

وی گفت: ما با سازمان‌های تروریستی جهانی روبرو هستیم و همکاری اطلاعاتی با فرانسه و دیگر کشور‌ها برای مقابله با طرح‌های جنایتکارانه این سازمان‌ها ضروری است. ما با کشورهای دوست درباره گزارش‌های اطلاعاتی مربوط به حضور تروریست‌ها در کشور‌هایشان هماهنگی می‌کنیم. 

نخست وزیر عراق در ادامه افزود: از شهروندان و نیروهای امنیتی می‌خواهم هوشیار باشند؛ زیرا داعش برای تفرقه‌افکنی بین عراقی‌ها از طریق عملیات تروریستی تلاش خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار