سینما اگر بتواند نقطه مشترکی بین دو گروه، کشور و ... ایجاد کند، موفق خواهد بود.

خداداد جلالی کارگردان فیلم سینمایی «بچه‌ای با جوراب قرمز» که در جشنواره دهلی نو جایزه دریافت کرد، با اشاره به علت موفقیت آن به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من همیشه نسبت به سینما یک نظری دارم که مختص خودم است. این را از داوری و نگرش در جشنواره‌های خارجی به دست آوردم و آن اینکه سینما ربطی به گروه و قومیت خاصی ندارد. اگر بتواند نقطه مشترکی بین دو گروه، کشور و ... ایجاد کند، موفق خواهد بود.

وی افزود: «بچه‌ای با جوراب قرمز» دردهایی را به مردم جهان نشان داد که این درد می‌تواند، ربطی به موقعیت زمانی و مکانی آدم ها نداشته باشد و برای همه مردم دنیا باشد.

وی ادامه داد: به نظرم منزلت آدمی که در نیویورک زندگی می‌کند، بیشتر از مردم حلب نیست؛ بلکه عطوفت، ارتباط با آدم‌ها و خدا منزلت انسانی به دنبال دارد و جایگاه، پول، مقام و ... منزلت انسانی نیست.

این کارگردان تصریح کرد: در «بچه‌ای با جوراب قرمز» تمام تلاشم این بود که حرفی از امور انسانی بزنم. فیلم قصه فردی را روایت می‌کند که در کوران مصیبت های افغانستان به ایران آمده و در مورد دنیا آمدن فرزندش  و ادامه کارش درگیر مسائلی می‌شود ...

وی اضافه کرد: این حس نسبت به فرزند به نحوی است که ربطی به محل زندگی، قومیت، جنسیت و ... ندارد؛ بلکه انسان بودن و شان آن را نشان می‌دهد.

جلالی خاطرنشان کرد: از نصری که نقش یک زن افعان را به بهترین شکل ایفا کرد، پانته آ بهرام، هایده صفی یاری، محمدرضا دلپاک، ستار اورکی، محسن روزبهانی، محمد حسین نجم، عباس شوقی و همه کسانی که با دل و جان در ساخت این فیلم من را یاری کردند، تشکر می‌کنم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار