کرمانشاه؛

ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان

از ابتدای امسال تا کنون برای 1339 مددجوی بهزیستی استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا کنون برای 1339 مددجوی بهزیستی استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

منوچهر محمدی با اشاره به چهار برنامه و وظیفه معاونت مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: این چهار برنامه شامل مسکن، اشتغال، مشارکت‌های مردمی و مراکز غیردولتی است.

محمدی به بخش اشتغال معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی اشاره کرد و افزود: سهمیه اشتغالی که برای سال 95 مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده 1980 نفر است و از ابتدای امسال تا کنون نیز برای 1339 نفر در بخش‌های مختلف ایجاد شغل شده است.

وی سهمیه تسهیلات اشتغالزایی امسال استان کرمانشاه را نیز 9 میلیارد و 870 میلیون تومان اعلام کرد که تا کنون 9 میلیارد و 615 میلیون تومان به 652 نفر پرداخت شده است.

به گفته این مسئول، تسهیلات برای اشتغال‌های خرد 15 میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله و کارمزد چهار درصد و برای مشاغل خانگی پنج میلیون تومان با همان کارمزد و بازپرداخت سه ساله است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه به حوزه مراکز غیردولتی هم اشاره داشت که بهزیستی می‌تواند در قالب 13 بند از جمله مهدهای کودک، خانه سلامت زنان و دختران، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره ژنتیک و ... می‌تواند 52 مورد صدور مجوز داشته باشد.

محمدی تاکید کرد: هدف این بخش تفویض اختیار به مراکز غیردولتی و البته تحت نظارت بهزیستی است که در این بخش نیز 536 مرکز غیردولتی در سطح استان فعالیت دارند که از مهمترین آنها 109 مهدکودک روستایی است.

وی به حوزه مشارکت‌های مردمی نیز اشاره کرد که در چند بخش برای کمک مردم به مددجویان بهزیستی طرح‌هایی از جمله شکرانه سلامت، طرح حامی، صدقه تلفنی و ... در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.