ارومیه؛

اختصاص۱۵۰ هکتار زمین به بازارچه مرزی «کوزه‌رش»

فرماندار سلماس گفت: به تازگی ۱۵۰ هکتار زمین به بازارچه مرزی «کوزه‌رش» اختصاص یافته و در صورت تامین بودجه، زیرساختهای لازم برای راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مسعود حاج علیلو به تشریح آخرین وضعیت مرز کوزه‌رش واقع در شهرستان سلماس پرداخت و اظهار داشت: 150 هکتار زمین برای راه‌اندازی بازارچه مرزی کوزه‌رش اختصاص یافت.

فرماندار سلماس گفت: در حال حاضر مراحل نهایی مستندسازی طی می‌شود و اسناد مربوط به راه‌اندازی بازارچه مرزی در حال صدور است.

وی بیان کرد: در صدد هستیم زیرساخت‌های لازم برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه مرزی کوزه‌رش را آماده کنیم بدین منظور بایستی بودجه مورد نیاز تصویب و تحقق یابد.

حاج علیلو افزود: در حال حاضر مستند سازی نیز به سبب در نظر گرفتن اعتبارات لازم متوقف شده است و آماده سازی زیرساخت‌های لازم در بازارچه مرزی اعم از گاز، برق، آب، ساختمان و تاسیسات منوط به تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار سلماس نیز در این ارتباط در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یک سری رایزنی‌ها و موافقت‌ها نیز توسط هنگ مرزی برای تامین امنیت در مرز کوزه‌رش در حال انجام است.

حسین رحمانی شهرستان سلماس را از مناطق محروم خواند و اظهار داشت: از هنگ مرزی درخواست داریم تا در بازگشایی معبر این شهرستان برای راه‌اندازی بازارچه مرزی تسریع شود.

رحمانی بیان کرد: با راه‌اندازی مرز کوزه‌رش در شهرستان سلماس اشتغالزایی ایجاد شده و این امر علاوه بر رونق اقتصادی منطقه مانع از مهاجرت مردم این شهرستان و سبب رضایتمندی آنان می‌شود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.