آیت‌الله محقق داماد با بیان اینکه احکام دین، شریعت است، گفت: تا جامعه و مدیران از صمیم قلب، حقوق بشر را نپذیرند خشونت علیه زنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله مصطفی محقق داماد عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در همایش رفع خشونت علیه زنان، چالش‌ها و راهکارهای آن امروز (سه شنبه)، اظهار داشت: مسئله خشونت علیه زنان، منع تبعیض و حقوق زن از مباحث‌ حقوق بشر هستند و تا زمانی که مدیران جامعه از صمیم قلب حقوق بشر را نپذیرند، خشونت علیه زن ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تا زمانی که در این کشور اجتهاد مبتنی بر کرامت بشری و اجتهاد فقهی پا نگیرد، این مشکلات برطرف نخواهد شد چرا که کرامت بشری باید در رأس امور قرار داشته باشد.

آیت‌الله محقق داماد بابیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اخلاق در انحطاط قرار دارد، تصریح کرد: ملت ایران که مفتخر به تربیت اسلامی است و مسلمانان شبانه روز چندین بار خدای خود را به مهربانی می خوانند، وجود این گونه رفتارها جای تاسف دارد.

وی بیان کرد: احکام دین حفظ کرامت انسانی و شریعت است و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دانشمندان باید برای وجود چنین خشونت‌هایی سرافکنده باشند.

آیت‌الله محقق داماد در پایان گفت: اخلاق در خانواده را باید بیشتر مد نظر قرار دهیم چرا که عشق سالاری به دور از مرد سالاری یا زن سالاری نقش مهم‌تری را در تحکیم بنیان خانواده ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار