فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: این 2 نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث می شود و توان تولید جریان الکتریکی آنها 32 مگاوات خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی زاد افزود: در سال های اخیر با توسعه اقتصادی، صنعتی و گردشگری مشگین شهر مصرف انرژی برق در این شهرستان افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد چند کارخانه بزرگ از جمله کامیون سازی و ذوب آهن مشگین شهر توسعه صنایع برق در این شهرستان را ضروری دانست.

فرماندار مشگین شهر پیش بینی کرد با بکارگیری امکانات فعلی شهرستان و ایجاد نیروگاههای 25 و 7 مگاواتی جدید و نیز بهره برداری از نیروگاه زمین گرمایی این شهرستان به یکی از قطب های تولید انرژی برق تبدیل شود.

رحیمی زاد با اشاره به آهنگ رو به رشد مشگین شهر در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، گردشگری و صنعتی از حمایت همه جانبه فرمانداری مشگین شهر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه در حوزه برق رسانی خبر داد.

وی همچنین با انتقاد از معوق ماندن عملیات نیروگاه زمین گرمایی خواستار توجه بیشتر سازمان انرژی های نو به این پروژه ملی شد.

رحیمی زاد گفت: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به عنوان نخستین نیروگاه ژئوترمال خاورمیانه در ارتفاع سه هزار متری کوهستان سبلان احداث می شود.

وی افزود: این نیروگاه در صورت تکمیل شدن قابلیت تولید 55 مگاوات انرژی برق با استفاده از حرارت داخل زمین را دارد که بر اساس گفته های مسوولان ، برق تولیدی نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در مشگین شهر تا نیمه دوم سال 96 وارد مدار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.