پنجمین نشست كمیسیون زنان و ورزش كمیته ملی پارالمپیك بعد از ظهر روز گذشته با حضور اعضاء در محل كمیته ملی پارالمپیك برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این نشست كه به ریاست فاطمه رخشانی نایب رئیس دوم كمیته برپا شد، اعضاء به بحث و تبادل نظر پیرامون تعریف كمیته های تخصصی، هدفمندسازی توسعه ورزش قهرمانی در ورزش بانوان جانباز، معلول و نابینا، برگزاری كارگاه های تخصصی ویژه ورزشكاران، مربیان و عوامل اجرایی ورزش نابینایان و كم بینایان، بررسی، هدف گذاری و تدوین وظایف كمیسیون و اجرای مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی در مراكز علمی و دانشگاه ها پرداختند.

در آغاز نشست كمیسیون زنان و ورزش فاطمه رخشانی با اعلام خبر تشكیل ده كمیته تخصصی زیر مجموعه كمیسیون گفت:به زودی كمیته های توسعه منابع، بازاریابی و بودجه، توسعه روابط بین الملل، مدیریت و برنامه ریزی، رسانه ها و مطبوعات، ورزشكاران، حقوقی، مربیان، ورزش برای همه، زنان و ورزش، پزشكی و كلاس بندی فعالیت خود را آغاز خواهند كرد.

در ادامه جلسه اعضای كمیسیون در خصوص هدف گذاری ورزش قهرمانی با ایجاد انگیزه، توسعه و تقویت ورزش در بانوان ورزشكار نابینا، معلول و جانباز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 سمیه شاعری نایب بانوان رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و كم بینایان در این خصوص گفت: جودو، پاراتكواندو و بولینگ از رشته هایی هستند كه  از پتانسیل مطلوبی برای تعمیم و گسترش در بخش ورزش قهرمانی برخوردار هستند.

بتول مشرف جوادی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین نیز با تاكید بر تقویت ورزش قهرمانی بر آمادگی این حوزه برای توسعه رشته شمشیربازی بانوان جانباز و معلول تاكید نمود.  

تشكیل كارگاه های تخصصی در بخش ورزش های نابینایان و كم بینایان با عناوین روانشناسی، رشته های ورزشی ویژه مربیان، داوران و كادر اجرایی، آموزش كلاس بندی، آموزش علم تغذیه و آموزش علم تمرین از مهمترین مباحثی بود كه در این نشست مورد بررسی قرارگرفت.

 بررسی وظایف كمیسیون، برگزاری جشنواره زن و خانواده، توسعه رسانه ای، برپایی دوره های خبرنگاری، مربیگری و داوری جهت ورزشكارانی كه دوران قهرمانی را سپری نموده اند، مهمترین نكاتی بود كه در پنجمین نشست كمیسیون زنان و ورزش به بحث گذارده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار