ما پروژه‌هایی نیمه تمام داریم و باید استان‌ها در سه ماهه آخر سال پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از معاونان صنایع دستی استان‌ها با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور روز سه‌شنبه چهاردهم دی ماه برگزار شد.

نامور مطلق در ابتدای مراسم گفت: اقدامات قابل توجهی در سه حوزه معاونت صنایع دستی (بازرگانی، صادرات، آموزش و ترویج و تولید) صورت گرفته و در بحث مالکیت معنوی کارهایی انجام داده‌ایم؛ البته با آرمان‌های ما فاصله دارد اما وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: رکود فراگیر و انتظاراتی که از ما هست و سراریز شدن فعالان به سمت حوزه ما، خبر از این رشد می‌دهد که پویا شدن حوزه صنایع دستی نسبت به سال های قبل واضح و مشخص است.

وی در ادامه در خصوص پروژه‌های ناتمام عنوان کرد: ما پروژه هایی نیمه تمام داریم و باید استان‌ها در سه ماهه آخر سال پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانند. اکنون زمانی است که کارهای انجام شده را تحویل دهیم. از همه معاونان که در این جلسه حضور دارند، می‌خواهیم که طرح‌ها را تحویل دهند.

وی ادامه داد: ما باید نگاه خود را اکوسیستمی کنیم؛ یعنی باید زنجیره را کامل با مشکلات پیش آمده نگاه کنیم. در این مقطع زمانی نیاز ما این است که به فروش فکر کنیم و توجه بیشتری در این زمینه داشته باشیم. همچنین ما باید بیش از هر کسی به هنرمند تعهد و توجه خاصی نسبت به صنایع دستی داشته باشیم تا وضعیت آنها ارتقا پیدا کند.

نامور مطلق در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: راهکارهای معاونت صنایع دستی برای فروش آثار هنرمندان همکاری با مجتمع‌های تجاری و تفاهمنامه با شهر کتاب است.

در پایان مراسم از معاونان استان‌های گیلان در حوزه صادرات، چهارمحال و بختیاری در بحث حمایت از تولید، زنجان در حوزه توسعه و ترویج، خراسان جنوبی در حوزه معاونت تجلیل شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار