رئیس مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی تبریز از راه‌اندازی مرکز زایمان بدون درد در این مرکز آموزشی خبر داد و گفت: آمار زایمان سزارین در کشور پایین آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسلامی در آیین افتتاح بخش LDR( مراقبت مادران باردار) مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی تبریز گفت: قدمت این بیمارستان به قبل از انقلاب است که قبلا به صورت مهمانسرا بود و بعدا به عنوان مرکز زنان و زایمان شده است.
وی ادامه داد: مرکز آموزش و درمانی طالقانی به صورت جنرال از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده و الآن باز هم مردم آن را به عنوان مرکز زنان و زایمان می‌شناسند.
رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت ساختمان بیمارستان بسیار وخیم بود، اکنون توانستیم 105 تخت در بیمارستان را در مدت یک و نیم سال بازسازی کنیم.
وی با بیان اینکه بعد از نظام طرح تحول سلامت 6 اتاق عمل، رختشویی، سیستم زباله، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در مرکز آموزشی و درمانی طالقانی به روز شده است، افزود: در حال حاضر در بخش مراقب‌های ویژه نوزادان 25 تخت آماده پذیرش هستند و نوزاد از بدو تولد تا 1.5 ماهگی می‌تواند در این بخش بماند.
اسلامی به ایجاد بخش‌های دیگر اشاره کرد و گفت: آنکولوژی و سرطان زنان، کنترل حاملگی برای مادران پر خطر نیز در این مرکز ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: خدمات نظام سلامت مانند سایر بخش‌ها در این مرکز نیز با تعرفه دولتی و با کمترین هزینه انجام می‌گیرد به‌طوری که یک روستایی فقط سه درصد هزینه‌ها را پرداخت و مابقی از طریق دولت پرداخت می‌شود.
اسلامی به کسب جایزه و تندیس زرین برترین هتلینگ در بین بیمارستان‌های کشور توسط بیمارستان طالقانی تبریز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کسب جایزه توانستیم 10 درصد زایمان‌های سزارین را نیز کاهش دهیم.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی تصریح کرد: از شهریور سال گذشته مرکز LDR یا همان زایمان طبیعی را در این بخش به متراژ 800 متر مربع در طبقه سوم بیمارستان احداث شده را ایجاد کردیم که قبلا بلا استفاده و تبدیل به زباله‌دانی دانشجویان شده بود.
وی افزود: در بخش زایمان طبیعی 8 اتاق زایمان طبیعی، یک اتاق ایزوله، اتاق پزشک و مرکزی برای آموزش مادران جهت زایمان طبیعی ایجاد شده است.
اسلامی با بیان اینکه حتی مراجع تقلید نیز زایمان سزارین را درست نمی‌دانند، افزود: علت اصلی هراس از درد زایمان طبیعی است که مادران را به سمت سزارین علاقه‌مند کرده است.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه این بخش شده است، گفت: با تکمیل و استخدام نیروی انسانی این بخش رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
رئیس مرکز آموزش و درمانی آیت الله طالقانی اعلام کرد: آمار زایمان سزارین در کشور پایین آمده است و البته زایمان نیز افزایش یافته به طوریکه ما سالانه 500 زایمان  در سال داشتیم که الان به 850 زایمان رسیده است.
وی همچنین به ایجاد بخش زایمان بی‌ درد در مرکز درمانی طالقانی تبریز اشاره کرد و گفت: نخستین مرکز زایمان بی‌درد کشور از استان آذربایجان‌شرقی آغاز شده و در حال حاضر مدرس به استان‌های دیگر کشور در این زمینه اعزام می‌کنیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: از 850 زایمان در این مرکز 35 درصد زایمان به صورت سزارین و مابقی طبیعی بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.