در پی بد عهدی دولت ترکمنستان در صادرات گاز به ایران امروز نشستی اضطراری در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان در این نشست 2 ساعته با اشاره به اینکه عمده گاز وارداتی از کشور ترکمنستان در استان های شمالی و شمال شرقی به مصرف می رسد گفت : در صورت صرفه جویی مردم در مصرف گاز خانگی ، مشکل قطعی گاز نخواهیم داشت.

محمد علی نجفی همچنین مسئولان ادارات دولتی ، مدارس و آموزشگاه ها را موظف کرد پس از پایان کار و در ساعات تعطیل وسایل گرمایی را خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان هم در این نشست با اشاره به تامین گاز مورد نیاز 3 نیروگاه بزرگ استان گفت : اگر هر خانوار دمای خانه را فقط یک درجه کاهش دهد ، 30 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

جمشید ظهیری افزود : در چند روز گذشته با اطلاع رسانی و پخش برنامه های تبیینی از صدا و سیما ، گیلانیان 2 میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کردند.

علی اصغر عباسی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان هم با اشاره به جایگزینی گازوئیل بجای گاز برای تامین سوخت نیروگاه های برق استان در صورت نیاز افزود : با وجود ذخایر نفت سفید و بنزین در استان ، نگران تامین سوخت مورد نیاز مردم نیستیم.

عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان نیز خواستار ایجاد زیر ساخت های مناسب برای تکمیل ظرفیت مخازن نیروگاه های برق استان در فصول گرم سال شد تا بتوان بحران های احتمالی را به راحتی پشت سر گذاشت.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.