دونالد ترامپ، اقدام جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در کاهش اختیارات کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان را اقدامی غیر منصفانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا از اقدام جمهوری خواهان مجلس نمایندگان این کشور در کاهش اختیارات کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان انتقاد کرد.

ترامپ در توییتر شخصی اش نوشت: با تمامی موضوعاتی که وجود دارد آیا واقعا کنگره باید بر روی این موضوع کار کند. آیا آنها حقیقتا باید اختیارات یک نهاد مستقل نظارتی بر اخلاق  را که اقدامی غیرمنصفانه است، تضعیف کنند؟ آیا این لایحه باید اولویت شماره یک آنها باشد؟ تمرکز بر روی لوایحی چون اصلاح اقتصادی و بیمه درمانی و بسیاری از موارد دیگر به مراتب از اهمیت بالاتری برخوردارند.

گفتنی است در نخستین روز از یکصد و پانزدهمین دوره مجلس نمایندگان آمریکا که پشت درهای بسته برگزار شد جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با کاهش وظایف کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان موافقت کردند و از این پس اقدامات این کمیته تحت نظارت کمیته اخلاق مجلس نمایندگان به مرحله اجرا درخواهد آمد. این رویه قدرت اقلیت دموکراتها پیش از آغاز جلسه قانونی جدید را محدود می کند.

کمیته نظارت بر اخلاق نمایندگان در سال 2008 و پس از برملا شدن چند مورد فساد و رسوایی در کنگره ایجاد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار