سخنگوی دولت درباره دلایل مخالفت خود مبنی بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

لایحه جامعی درباره ساز و کار بیمه‌ها به مجلس ارائه خواهیم کرد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در جریان مخالفت با انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: آیا با انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه از وزارت رفاه به وزارت بهداشت نظر همه ما تامین می‌شود؟ البته این همان ایده‌الی است که دولت برای اجرای طرح تحول سلامت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این رابطه افزود: اگر با صحبت‌های آقای پزشکیان مبنی بر اینکه دبیرخانه شورای عالی بیمه از وزارت رفاه به وزارت بهداشت همه عدالت‌های علوی محقق می‌شود ما هم از آن استقبال می‌کنیم اما پیش از آن باید بدانیم که ما اساسا نسبت به موضوع بیمه چه نوع نگاهی داریم.

وی افزود: می‌دانید که اصل 29 قانون اساسی نظام امور اجتماعی مباحث درمانی را از طریق بیمه تعریف می‌کند، وقتی شما به آن اصل توجه می‌کنید مشاهده خواهید کرد که خدمات پزشکی به صورت بیمه تامین اجتماعی تسری پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت یازدهم در ادامه با بیان این که طرح تحول سلامت به عنوان یک سیاست اجرایی برای دولت مهم است، اظهار داشت: این که این طرح به چه شکلی و از کانال بیمه عملیاتی شود دو بحث مطرح است یک اینکه ما در یک برنامه مقطعی میان مدت پنج ساله تکلیف یک موضوع دائمی را مشخص کنیم و یا اینکه به عنوان یک لایحه جامع این مسئله را به مجلس ارائه کنیم که البته دولت تابع این موضوع است و همان طور که این مسئله در کمیسیون‌های مختلف مجلس حائز اهمیت است قطعا به طور اولی برای ما هم مهم است به همین جهت ما لایحه جامع در دست تهیه داریم و استجازه این فرآیند حقوقی که باید مجلس محترم تعیین و تصریح کنند قطعا آن را در آینده ارائه خواهیم کرد اما در این مرحله که با برنامه پنج ساله از سال 1396 تا 1400 روبرو هستیم دولت معتقد است این بحث نیازمند لایحه جامع است که در آینده به مجلس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار