رئیس مجلس سنای ­افغانستان از دولت ­وحدت ملی خواست تا به کشورهای روسیه و آمریکا تفهیم کند که نباید افغانستان را میدان کشمکش‌ها و رقابت‌های سیاسی خویش قرار دهند.

مسلمیار: روسیه و آمریکا، افغانستان را میدان رقابت‌های سیاسی نکنند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عبدالهادی مسلمیار» رئیس مجلس سنای افغانستان در نشست علنی­ گفت: عدم صداقت آمریکا با ­افغانستان باعث شده که اشخاصی مانند ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در صدد آن باشند تا در مسایل داخلی افغانستان مداخله کنند.

مسلمیار افزود: کابلوف سخنانی را که در ارتباط ­با ­افغانستان مطرح کرده‎ است، مداخله آشکار در امور افغانستان است.

رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: انتظار ما از دوستان این است که در تنش‎هایشان با آمریکا، از اوضاع بد افغانستان استفاده نکنند و این به صلاح­ آنان نیست.

مسلمیار طالبان را مخاطب قرار داد و گفت: این گروه با نام اسلام هر روز دست به کشتار مردم افغانستان می‌زنند در حالی که افراد این گروه «اجیر» دست به دامن کشورهای «کفر» شده‌ و از سوی آنها تامین مالی ­و تجهیز می‌شوند.

رئیس مجلس سنای ­افغانستان از دولت ­وحدت ملی این کشور خواست تا به کشورهای روسیه و آمریکا تفهیم کند که نباید افغانستان را میدان کشمکش‌ها و رقابت‌های سیاسی خویش قرار دهند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان، چند روز گذشته در گفت‌وگو با آژانس خبری آناتولی گفته بود: کشورش از وجود چندین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان شدیدا نگران است.

کابلوف گفت: ­اگر روسیه در مکزیک اقدام به تاسیس پایگاه نظامی کند، این کار برای آمریکا بسیار آزار دهنده خواهد بود. ما میدانیم که هدف از ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان چیست و روسیه هیچگاه اجازه تحقق این هدف را نخواهد داد.

وی تاکید کرد: آمریکا با حضور نظامی اش در خاک افغانستان در تلاش است تا به روسیه، چین، ایران و پاکستان نزدیک باشد.

از چند روز پیش تاکنون، برگزاری نشست سه جانبه روسیه، چین و پاکستان در مسکو انتقادها و اعتراض‌های زیادی را به همراه داشته است.

خبرگزاری صدا و سیمای ایران نوشت: مجلس نمایندگان افغانستان نیز نگران است ­مبادا با مداخله کشورهای منطقه از جمله روسیه، افغانستان باردیگر به میدان جنگ قدرت‌های جهانی قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار