معاون فرماندار جیرفت گفت: استقرار شهرک صنعتی جنوب کرمان نیاز ضروری منطقه است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ملایی، معاون فرماندار جیرفت اظهار داشت: 581 واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی شماره یک و دو شهرستان جیرفت فعالیت می کنند و شهرک صنعتی شماره یک شامل 100 هکتار و شهرک شماره دو شامل 600 هکتار است.

وی افزود: در این دو شهرک صنعتی هزار  و 250 نفر مشغول به کار هستند و با توجه به استقبال بخش خصوصی پیگیر راه اندازی شهرک شماره سه جیرفت هستیم.

ملایی خاطر نشان کرد: درخواست تسهیلات، افزایش قیمت زمین، شارژ ماهیانه، نبود زیرساخت گاز و فاضلاب از جمله مشکلات صاحبان صنایع در این شهرک های صنعتی است.

وی به ساخت و ساز مسکونی در شهرک صنعتی شماره یک اشاره کرد و گفت: باید از ساخت و سازهای مسکونی در این محدوده ها جلوگیری شود.

ملایی تصریح کرد: 745 طرح خرد اقتصادی با بیش از 179 میلیارد ریال اعتبار از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان عملیاتی و اجرایی شده است.

وی یادآورشد: طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان به عنوان نمونه ای خوب در زمینه اجرای اهداف طرح اقتصاد مقاومتی است که از آن الگوبرداری می شود.

ملایی یادآورشد: جنوب کرمان علاوه بر توان تولید بالای انواع محصولات باغی و زراعی در بخش معدن و صنعت نیز دارای قابلیت های فراوان است و تلفیق بخش صنعت و کشاورزی به منظور توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای این منطقه است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید از شهریور امسال تا سال آینده 160 هزار نفر را آموزش می دهد تا نیروهای متخصص پرورش یابند.

ملایی افزود:  از آغاز اجرای این طرح تاکنون 67 هزار نفر آموزش های لازم مهارتی را فرا گرفته اند و مابقی تا شهریور سال آینده آموزش می بینند.


انتهای پیام/س

برچسب ها: شهرک صنعتی ، کرمان ، جنوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار