رییس اداره آموزش و پرورش زهک آمار بازماندگان از تحصیل در شهرستان زهک را 2 هزار و 300 نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، رضا صباغی رییس اداره آموزش و پرورش زهک با اشاره به این آمار گفت:در مقطع ابتدایی 298 دانش آموز بازمانده از تحصیل،متوسطه ی اول 500 نفر و در مقطع تحصیلی متوسطه ی دوم این امار به 1600 نفر رسیده است.

رییس اداره آموزش و پرورش زهک در ادامه بیان کرد:با شناسایی این افراد ضمن تشکیل کارگروهی سعی در کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل داریم و این امر می تواند گامی مثبت در جهت از بین بردن بی سوادی در جامعه باشد.

صباغی ضمن بر شمردن عواملی که موجب بازماندن دانش آموزان از تحصیل می شود گفت:از جمله عواملی که نفش مستقیمی در این امر دارد می توان به مشکلات فرهنگی،مهاجرت و معلولیت این دانش آموزان اشاره کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش زهک همچنین افزود:اولویت برای مقابله با چنین امری در مقطع ابتدایی است و با ایجاد مقطع پیش دبستانی در اکثر مدارس شهرستان زهک با این امر مقابله می شود.

وی بیان کرد:پیش بینی شده تا طی یک برنامه ی 2 ساله با شناسایی این دانش آموزان به این امر رسیدگی شود و مدیران آموزشی موظف هستند تا در این زمینه همکاری لازم را جهت شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار