کلید خوردن فصل اول کاوش‌های باستانی جندی ‌شاپور

با موافقت رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور فصل اول کاوش های باستانی در محوطه جندی شاپور دزفول کلید خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عصاری دبیر کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول گفت:با موافقت سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور فصل نخست کاوش های باستان شناختی جندی شاپور شهرستان دزفول کلید خورد.

وی افزود:طبق موافقت رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور ،بر اساس ماده 11 قانون حفظ آثار ملی و در اجرای بند 3 ماده 3 اساسنامه سازمان میراث فرهنگی مصوب سال 1367 با انجام برنامه فصل نخست کاوش های باستان شناختی در شهرستان دزفول به سرپرستی دکتر یوسف مرادی و با مشاوره علمی و راهبردی دکتر نگین میری از تاریخ 12 دیماه تا 27 بهمن ماه موافقت شده است.

عصاری بیان داشت:سرپرست این برنامه پیش از پایان پژوهش کلیه اشیای موزه ای و مطالعاتی به دست آمده را به امین اموال فرهنگی استان تحویل داده ضمن اینکه ارسال هرگونه نمونه آزمایشگاهی به خارج از کشور تنها با مجوز پژوهشگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرپرست برنامه در مدت کاوش موظف به حضور در محل خواهد بود و ملزم به تهیه سامانه اطلاعاتی یافته های باستان شناختی و تحویل برنامه و مطالعات یادشده به پژوهشگاه می باشد گفت:طبق این نامه تا 2 هفته پس از پایان برنامه گزارش کوتاه انجام مطالعات و فعالیت های صورت گرفته به این پژوهشکده ارائه می شود ، همچنین اعتبار لازم از محل طرح های پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور تامین خواهد شد.

عصاری افزود:پس از پایان پژوهش میدانی طبق برنامه و زمان بندی اعلام شده توسط پژوهشگاه نتایج حاصل در قالب سخنرانی و چاپ در کتاب ومقاله ارائه خواهد شد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار