نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه سیره امام علی(ع) الگوی اقتصاد مقاومتی است، گفت: سوء تدبیر و مدیریت آفت معیشت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی صبح امروز در هشتمین همایش سیره علوی با اشاره به اینکه استمرار روح بلند امام علی(ع)   به یقین باعث موفقیت در هرکاری می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش الگو گرفتن از تمام ابعاد زندگی امام علی است چراکه ابعاد زندگی ایشان برای بشریت سرمشق است.
 
وی با بیان اینکه امروز همه بشریت به عظمت شخصیت امام علی(ع) اعتراف می کنند، تصریح کرد: همایش سیره علوی هر ساله با رویکرد شعار سال برگزار می شود و امسال نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرده است.
 
اولین مولفه اقتصاد مقاومتی اعتقاد به آن است
 
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه همایش سیره علوی از دو جهت دارای اهمیت است، افزود: این همایش از لحاظ شخصیت، سیره و سنت امام علی(ع) که برای همه یک الگوی چندجانبه است اهمیت دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی یادآور شد: همچنین در این همایش سخن از مبانی به میان می آید که برگرفته از مبانی علوی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد ایده آل، مطلوب و الگو برای همه و نه فقط ایران اسلامی گفت: به دنبال اقتصادی هستیم که می تواند پیشرفت و رشد اقتصادی پایدار را به ارمغان آورد.
 
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه سیره امام علی(ع) به عنوان الگوی بشریت و اقتصاد مقاومتی مطرح است، تصریح کرد: سیره امام علی(ع) در تمام ابعاد به خصوص در بعد اقتصادی الگو است.
 
آیت الله میرعمادی افزود: دوران حکومت امام علی(ع) دوران بسیار سختی بوده چراکه سه جنگ بزرگ در این دوران رخ داد.
 
وی با تاکید بر اینکه اولین مولفه اقتصاد مقاومتی اعتقاد به اقتصاد به مقاومتی است، یادآور شد: اقتصاد نیازمند به عمل است و به همین دلیل مقام معظم رهبری مسئله اقدام و عمل را به شعار سال اضافه کردند.
 
آسیبی که سوء مدیریت به کشور وارد کرد بیش از تحریم ها بود
 
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اعتقاد به اقتصاد مقاومتی به این معنا است که می توانیم با حفظ استقلال و هویت اسلامی اقتصاد پایدار داشته باشیم، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای باور به توانمندی های علمی جوانان، استعدادهای داخلی و مشارکت مردم برای پیشرفت و سازندگی است.
 
میرعمادی تصریح کرد: تحقق اعتقاد به اقتصاد مقاومتی با دو نگاه میسر می شود، یکی توکل و ایمان به خدا و دیگری مشارکت و دخالت مردم و سپردن امور به مردم.
 
وی یکی دیگر از مولفه های اقتصاد مقاومتی را حسن تدبیر و مدیریت دانست و گفت: آفت معیشت مردم سوء تدبیر است.
 
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه حسن تصمیم و مدیریت، سرمایه اندک را رشد می دهد، افزود: آسیبی که به واسطه تحریم ها به کشور وارد شد کمتر از آسیبی بوده که به دلیل سوء مدیریت به کشور وارد شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی یادآور شد: از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی دوری از اسراف است.
 
  انتهای پیام/ا     
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.