ارومیه؛

نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت فرش در ارومیه با شعار

نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت فرش در ارومیه با شعار "مهارت، هویت و خلاقیت " به کار خود پایان داد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مراسم اختتامیه نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت هنر فرش با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران و جمعی از مسئولین استانی در مرکز آموزش فني و حرفه اي دارالفنون ارومیه برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این مراسم اظهارداشت: برگزاری نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت فرش با هدف ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و نهادینه کردن آن در جامعه و بسترسازی برای تبادل فنی و تجارب حرفه ای بین صاحبان فن و کشف استعداد های حرفه ای نخبگان مهارتی و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت در ارومیه برگزار شد.

محسن مددی با تقدیر از حمایتهای استاندار ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نهادهای بخش خصوصی به منظور تامین منابع مالی برای برگزاری این جشنواره تصریح کرد: نفرات برتر 25 استان در اين مسابقات حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در کشور، ریيس سازمان فنی و حرفه ای از برگزاري مسابقات حرف فرش همزمان با برگزاري مسابقات ملي مهارت از سال آينده خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در سخنانی با اشاره به سهم مهم بانوان در هنر صنعت فرش گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با توجه به سهم صنعت فرش دستبافت در تحقق اقتصاد مقاومتی برای ساماندهی زنان قالیباف در ذیل کانون بانوان کارآفرین برنامه ریزی نموده است.

شهلا تاجفر ارتقای استانداردها و ایجاد اشتغال در این حوزه را مهم برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان و نیز محرومیت موجود این انتظار می رود تا در خصوص بیمه تامین اجتماعی قالیبافان مساعدتهای ویژه ای صورت بگیرد.

در ادامه اين مراسم مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستبافت ایران با تقدیر از میزبانی آذربایجان غربی در برگزاری این رویداد که گامی مهم در حمایت از هنر صنعت فرش محسوب می شود اظهار داشت: فرش دستبافت به عنوان تنها صنعت بومی سازی کشور ماسفانه امروز مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است.

عبدالله بهرامی افزود: امروز هنر صنعت فرش دستبافت در سیر نزولی اشتغال و تولید قرار گرفته است.

وی تصویب بند ن ماده 194 قانون برنامه پنجم و تنفیذ آن به برنامه ششم که وزرات صنعت را مکلف به حمایت از فرش دستبافت شهری و روستایی می کند را گامی مهم در احیای هنر صنعت فرش دانست و بر ضرورت تغییر رویکردها در حمایت از این هنر تاکید نمود.

بهرامی کشف استعدادهای جوان را از جمله اتفاقات ویژه این مسابقات دانست.

هيات داوران نخستین مسابقات آزاد ملی هنر فرش نیز در سخنانی با تقدیر از میزبانی شایسته آذربایجان غربی شعار این دوره را " مهارت، هویت و خلاقیت " عنوان نمودند که در عالی ترین شکل اجرایی در این مسابقات صورت پذیرفت.

قرائت پیام ریيس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تقدیر از نفرات برگزیده در بخشهای طراحی و بافت از دیگر بخشهای این مراسم بشمار می رفت.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: شعار ، مسابقات ، فرش ، مهارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.