همدان؛

بیش از 55 درصد خون های اهدایی استان مستمر بوده است

مدیر کل سازمان انتقال خون همدان گفت: 55.5 درصد از خون های اهدا شده در سالجاری معادل 15 هزار و 129 واحد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

بیش از 55 درصد خون های اهدایی استان مستمر بوده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی با بیان اینکه میزان اهدای خون نسبت به 9 ماهه سال گذشته کاهش داشته است افزود: علت کاهش اهدای خون این است که این مرکز از دهم مهرماه سالجاری اقدام به پذیرش خون از افرادی که برای نخستین بار به این مرکز مراجعه می کنند، نمی کند.

وی اضافه کرد: چون داده های آماری گویای این است که بیش از 90 درصد آلودگی خون مربوط به افرادی است که برای نخستین بار خون اهدا می کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان اظهار کرد: در گام نخست از افرادی که برای نخستین بار به این مرکز مراجعه می کنند تست و آزمایش گرفته و پس از گذشت سه ماه در صورت منفی بودن جواب آزمایشها از این افراد خون می گیرد.

 افشین محمدی افزود: هر چند میزان اهدای خوان در سالجاری کاهش داشته است ولی شمار اهدا کنندگان مستمر روند افزایشی داشته که این مرکز نیز این هدف را دنبال می کند.

وی گفت: همچنین آذرماه امسال 2 هزار و 621 واحد خون در همدان اهدا شده که یک هزار 785 واحد معادل 68 درصد مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

در 9 ماهه سال گذشته 30 هزار و 722 واحد خون اهدا شده است.

انتهای پیام/ ش


برچسب ها: همدان ، اهدای خون ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.