پلیس آلمان با حمله به محل اقامت دو مظنون همکاری با انیس امری، به دنبال شناسایی افراد مرتبط با حمله تروریستی برلین است.

پلیس آلمان به محل اقامت دو مظنون مرتبط با انیس امری حمله کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ساندی مورنینگ هرالد؛ دفتر دادستانی فدرال آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد پلیس این کشور با حمله به یک مرکز پناهجویان و یک آپارتمان که مدتی محل اختفای "انیس امری"، عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین بوده، محل اقامت دو تن را که مظنون به همکاری با امری بوده اند را بازرسی کرد.

به گفته پلیس، جوان 26 ساله تونسی که در مرکز پناهجویان اقامت داشته از اواخر سال 2015 با انیس امری در ارتباط بوده و حتی چند روز پیش از حمله با وی تماس داشته است.

همچنین آپارتمان همخانه "امری" محل دیگری بود که پلیس مورد تفتیش قرار داد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد به احتمال زیاد این جوان از طرح حمله انیس امری آگاه بوده است و بررسی های بیشتر می تواند به شناسایی افراد مرتبط با این حمله تروریستی منجر شود.

در همین حال، روزنامه "زوددویچه تسایتونگ" آلمان گزارش داد، بازرسان آلمانی فوریه گذشته انیس امری را یک تهدید معرفی کرده بودند ولی احتمال ارتکاب حمله تروریستی از جانب وی را بعید می دانستند.

انیس امری 29 آذر با یک دستگاه کامیون به بازار شلوغی در شهر برلین حمله کرد. در این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 12 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. امری چند روز بعد در میلان ایتالیا به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار