معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت علوم گفت: کرسی زبان فارسی کشور دانمارک برای بهمن 95 راه اندازی خواهد شد.

فرج اله طالبی معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی، ایرانشناسی و اسلام شناسی در خارج از کشور وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کرسی های زبان فارسی ما در 37 کشور دنیا با حدود پنج هزار دانشجو فعال است.

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار خود، همواره مسئله افزایش کرسی های زبان فارسی در سراسر دنیا را جزو اولویت های خود قرار دادیم و به همین دلیل از تعداد هشت کرسی، در حال حاضر به 48 کرسی زبان فارسی فعال رسیده ایم.

طالبی با اشاره به راه اندازی کرسی زبان فارسی در کشور دانمارک برای بهمن 95 اظهار داشت: ایجاد کرسی های زبان فارسی در کشورهایی که این کرسی را ندارند، جزو برنامه های ما است، به عنوان مثال تا پایان سال 95 کرسی زبان فارسی را در کشور دانمارک ایجاد می کنیم.

معاون اجرایی مرکز و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور وزارت علوم یادآور شد: سال گذشته در 40 دانشگاه دنیا حدود 30 کرسی زبان فارسی داشتیم اما امسال با افزایش این تعداد، در 52 دانشگاه حدود 48 کرسی زبان فارسی داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار