مقامات پلیس پاکستان از بازداشت 150 فعال افراطی که قصد تظاهرات داشتند، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، براساس گزارش های منتشر شده، این تظاهرات قرار بود در سالروز قتل یک فرماندار در پاکستان برگزار شود.

همچنین شاهدان عینی در این باره اظهار کردند تدابیر امنیتی در شهر لاهور طی روز چهارشنبه بسیار شدید بود و نیروهای پلیس در بسیاری از نقاط این شهر مستقر شده بودند تا مانع تجمع تظاهر کنندگان شوند. این اقدام نیروهای پلیس باعث به وجود آمدن ترافیک شدید در لاهور شد.

«حیدر اشرف» معاون بازرس کل پلیس لاهور در این باره گفت: فعالانی که در جریان عملیات نیروهای پلیس بازداشت شدند، از اعضای یک ائتلاف متشکل از گروه های افراطی بودند که قصد داشتند به جمعیت شرکت کنندگان در مراسم سالگرد قتل «سلمان تاثیر» فرماندار ایالت پنجاب ­حمله کنند.

سلمان تاثیر شش سال پیش توسط محافظ خود به قتل رسید. وی خواهان تغییر قوانین مربوط به توهین به مقدسات در پاکستان بود.

«اشرف» در این باره گفت: زمانی که نیروهای پلیس، گزارش هایی را مبنی بر تصمیم این جنبش به حمله به جمعیت شرکت کنندگان در مراسم سالگرد قتل «تاثیر» دریافت کردند، به سرعت واکنش نشان داده و در اطراف منطقه مورد نظر مستقر شدند.

وی افزود: فعالان با سنگ به نیروهای پلیس حمله کردند. نیروهای پلیس نیز به مقابله با حمله کنندگان پرداختند و 150 تن از آنها را بازداشت کردند.

اشرف در ادامه گفت: اتهام دستگیر شدگان، ایجاد اختلال در نظم و حمله به نیروهای پلیس است.­




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار