کرمانشاه؛

صدور اولین گواهی خوداظهاری

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور اولین گواهی خوداظهاری برای یک محصول دانش‌بنیان در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمودرضا نیازی گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، شرکت دانش بنیان "جهان زرکاوان کرمانشاه" تولید کننده محلول ضد برف و ضد یخ مخصوص آسفالت بر پایه دولومیت پس از طی نمودن مراحل ثبت استاندارد کارخانه‌ای، موفق به دریافت گواهی خوداظهاری از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه شد.


نیازی با اشاره به اینکه روش‌های مدرن و نوین جایگزین روشهای سنتی مانند پاشش نمک به همراه شن و ماسه، استفاده از گریدر، تیغه‌زنی و ... جهت کمک به سیستم برف‌روبی شده‌اند، افزود: شرکت دانش‌بنیان جهان زرکاوان کرمانشاه ضمن انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این زمینه موفق به تهیه و ساخت محصول ضدبرف و ضدیخ برپایه دولومیت شده است که با توجه به فرمولاسیون، این محصول با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و به کارگیری آن به منظور جلوگیری از یخ زدگی سطح آسفالت معابر و جاده‌ها، آسانتر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این محصول دارای گرید دانش بنیان است، افزود: این شرکت دانش بنیان پس از بررسی و تعیین ویژگی‌های فرآورده تولیدی خود با همکاری اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اقدام به تهیه استاندارد کارخانه‌ایی محصول خود مطابق با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد نمود و طی آزمون‌های به عمل آمده و انطباق نتایج آزمون، این محصول تحت عنوان محلول ضد برف و ضد یخ موفق به دریافت گواهی خوداظهاری شد.

این مسئول با اشاره به اینکه فرآورده ضدبرف و ضد یخ تولیدی این شرکت، اولین فرآورده دانش بنیان در سطح کشور است که موفق به دریافت گواهی ثبت خوداظهاری شده است، گفت: امروزه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید به سوی تولید علم، استفاده از فناوری‌های نوین و بازار جهانی حرکت کنیم که استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان که یکی از ارکان مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده زمینه ساز تحقق این اهداف خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استانداردسازی این محصول دانش بنیان قطعا در زمینه تجاری‌سازی و توسعه فناوری آن تاثیر بسزایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به واسطه استانداردسازی این محصول و تولید انبوه آن زمینه اشتغالزایی ده نفر در استان فراهم شده است.

نیازی با اشاره به اینکه 54 شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه فعال بوده ابراز امیدواری کرد با توجه به قوانین بالادستی همچون سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به‌ویژه بند 24 این سیاست‌ها مبنی بر پوشش حداکثری استاندارد برای کلیه محصولات و با همکاری سازنده با مراکز علمی پژوهشی و تولیدکنندگان این‌گونه محصولات سازگار با محیط زیست بتوان صدمات وارده بر محیط زیست را نیز کاهش داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.