برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در دشتی اجرا می شود

نائب‌رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دشتی گفت: اجرایی شدن برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دشتی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد حسینی در نشست با مسئولان شهرستان دشتی اظهار داشت: با توجه به چالش‌های که در عرصه اجتماعی به وجود می آید شورای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و استفاده از پیوست های فرهنگی در راستای جرم زدایی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کار این شورا پیشگیری است و نیازمند همکاری و مشارکت فکری همه اعضا هستیم و آن چه در زمینه پیشگیری انجام می شود هزینه نیست بلکه سرمایه عظیمی است که مانع از ایجاد جرائم می شود.

نائب‌رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دشتی با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز در این شهرستان عنوان کرد: بخشی از این فعالیت‌ها باید آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی شود و نیاز است در حوزه‌های فرهنگی و فنی اجرا شود.

حسینی تاکید کرد: آسیب‌هایی که سبب ایجاد جرم می شود باید در شهرهای خورموج، کاکی، بادوله، شنبه و حتی روستاهای شهرستان دشتی و با استفاده از تریبو‌ن‌های مقدس نماز جمعه، پایگاه‌های مقاومت، دانشگاه ها ، رسانه و سایت‌های خبری به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه اجرایی‌شدن برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان دشتی  ضروری است افزود: تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور دستگاه‌های مختلف یکی از موثرترین اقدامات در راستای شناسایی زمینه‌های وقوع جرایم و ارائه راهکار برای مقابله با آنها است.

حسینی بیان داشت: شورا می تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و جلب مشارکت نهادهای غیر دولتی و مردمی در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های حوزه پیشگیری از وقوع جرم تلاش کند.

وی با اعلام این که همه اقداماتی که توسط پلیس راه و پلیس راهور صورت می گیرد در راستای سلامت جامعه است عنوان کرد: یکی از اهداف ما اطلاع رسانی صحیح به جامعه مخاطبین است که از تلاس رئیس پلیس راهور خورموج تشکر می‌کنم که باعث شده تا مردم به سوی قانون‌گرایی روی آورند.

نائب‌رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دشتی با قدردانی از نصب دوربین‌های ترافیک در سطح شهر خورموج، گفت: استمرار و توسعه این دوربین ها در دستور کار قرار گیرد تا بهتر بتوانیم امنیت برای مردم ایجاد کنیم.

حسینی ضمن تقدیر از ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دشتی یادآور شد: نیاز است که مجازات ها در این راستا تصریح و افرادی که قانون رعایت می کنند مورد تشویق قرار گیرند که این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: پلیس ، جرم ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.