مشهد؛

تقدیر ازپژوهشگران برتر جشنواره پژوهش و فناوری

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 70 نفر از پژوهشگران برتر در جشنواره پژوهش و فناوری تقدیر شدند.

دکتر محسن تفقدی در این مراسم که در تالار این سینای مشهد برگزار شد گفت: ملاک انتخاب این افراد تولید علم و فناوری، پروژه های کاربردی، تدوین و تالیف کتاب است. همچنین 3 نفر هم در حوزه طرح های دانش بنیان فعالیت داشته اند.
وی در مورد فعالیت های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: انجام پروژه های زیرساختی، ساخت آزمایشگاه جامع و تحقیقاتی و تجهیز به تکنولوژِی روز از فعالیت های پژوهشی است.
تفقدی در مورد پروژه های پیش رو برای توسعه فناوری در خراسان رضوی گفت: ساخت مرکز رشد و کلینیک تولید دارو و گسترش تولید و تجهیزات پزشکی از زیر ساخت های مورد نظر برای توسعه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی با اشاره به رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای فعالیت های پژوهشی در کشور، افزود: برای حمایت از دانشجویان دوره های تحقیقاتی خارج از کشور نیز تفاهم نامه ای با ریاست جمهوری انجام شده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره رویکرد تقویت پژوهش در این دانشگاه گفت:امسال کمتر از 10 درصد از اعتبارات بخش پژوهشی و فناوری به این بخش از دانشگاه رسیده است.
تفقدی افزود: تقویت پژوهش در حوزه بالینی دانشگاه از برنامه های اصلی پیش رو است که در این راستا مراکز توسعه و تحقیقاتی بالینی فعال و هیئت علمی نیز جذب شده است.
انتهای پیام//آ.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار