شهرکرد؛

تکمیل زنجیره فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی

شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، تکمیل کننده زنجیره فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیری ستاد گیاهان دارویی این پارک برای بررسی راهکارهای اجرایی توسعه و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت گیاهان دارویی استان و جلوگیری از خام فروشی آنها افزود: شرکت های دانش بنیان و فناور، حلقه تکمیل کننده زنجیره فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی هستند.

اسماعیل پیرعلی افزود: این شرکت ها علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجب حفظ و پایداری منابع طبیعی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل ادارات مربوطه گامی موثر در توسعه گیاهان دارویی و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از گیاهان دارویی را یکی از پایه های اقتصاد بدون نفت عنوان کرد.

علی محمدی مقدم گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق منحصر به فرد کشور از نظر تنوع گونه های گیاهی می باشد به طوری که بیش از یک هزار و 300 گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این گیاهان شناسایی شده دارای خاصیت دارویی می باشد.

محمدی مقدم با تأکید بر اهمیت توسعه و اقتصادی کردن مراتع، یکی از ابزارهای توسعه مراتع را اهرم قانون دانست و اضافه کرد: یکی از راه های اقتصادی کردن مراتع، کشت و فراوری گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.