بسترسازی و تبليغات مثبت برای ترغیب مخاطب به تماشای تئاتر می‌بایست به عنوان یک فرهنگ به خانواده‌های ایرانی منتقل شود.

کاری کنیم مخاطب، تئاتر را به عنوان یک کالا در سبد فرهنگی خانوار بپذیرد
الهه پورجمشید، کارگردان نمایش «میلاد یک رویا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛؛ با بیان اینکه این نمایش، در خانه نمایش اداره تئاتر تهران به روی صحنه رفته است، ضمن تأکید بر اینکه مخاطب امروز تئاتر نیاز به دیدن آثار کمدی اجتماعی دارد، گفت: تئاتر امروز می‌بایست مسائلی را مطرح کند که مخاطب، در زندگی روز مره خود همواره با آن درگیر است و از این راه خواهد توانست مخاطب را برای دیدن آثار نمایشی جذب کند.

وی در ادامه، تبلیغات مثبت و فرهنگسازی در عموم اقشار جامعه در جهت نگاه مثبت به مقوله تئاتر به عنوان یک کالا در سبد فرهنگی خانوار را از مهمترین نیازهای روز تئاتر برشمرد و افزود: بسترسازی و تبليغات مثبت برای ترغیب مخاطب به تماشای تئاتر می‌بایست به عنوان یک فرهنگ به خانواده های ایرانی منتقل شود و در این میان، از آموزش و پرورش گرفته تا صدا و سیما و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، می‌بایست با سرمایه گذاری در این حوزه، مردم را با تئاتر آشتی دهند.
 
پورجمشید که چندی پیش در جایگاه دبير «جشنواره طهران قديم» مسئولیت برگزاری این جشنواره را به عهده داشته است، بیان کرد: تولید یک اثر نمایشی فاخر مستلزم در اختیار داشتن بودجه کافی و امکانات مورد نیاز از جمله سالن نمایش با کیفیت است. تولید یک اثر عامه‌پسند با به کارگیری همه عوامل و امکانات مورد نیاز امکان پذیر است.

این کارگردان که پیش تر در در جشنواره «دربندي خان» کشور عراق نیز حضور پیدا کرده است، متن، سالن و بازيگر را سه ضلع تولید یک اثر با کیفیت نمایشی برشمرد و اظهار داشت: نبود امكانات كافي به دلیل بودجه کم در حوزۀ تولید آثار نمایشی و عدم وجود نگاه مثبت مسئولین فرهنگی به این هنر مظلوم، تئاتر را روز به روز منزوی‌تر می‌کند.

پورجمشید در پایان ضمن استقبال از خصوصی شدن تئاتر و بیان برخی از ویژگی های مثبت آن، تصریح کرد: باید پذیرفت که خصوصی شدن تئاتر بار این ترازوی نامتوازن را به سمت گروه هایی که بضاعت مالی بیشتری داشته باشند، سنگین‌تر می کند و حضور بازیگر چهره با هر نوع متن و نگارش می تواند مخاطب را تا آخرین روز اجرا در سالن برای تماشای یک اثر نمایشی نگاه دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار