ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می گوید اجرای طرح آبیاری نوین نخیلات استان بوشهر به بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید معاون رئیس جمهور از نخلستان‌های آب‌پخش استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات در استان بوشهر برداشته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت اصلاح آبیاری نخیلات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این نخیلات، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، راندمان آبیاری از ۲۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: طرح نجات نخیلات کلید زده شده است و مطالعات ۱۷۰ هکتار انجام شد و تا ۲۲ بهمن امسال این طرح تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

وی از انجام مطالعات اجرای طرح آبیاری نوین در کل نخیلات منطقه آب‌پخش خبر داد و افزود: اجرای این طرح در افزایش تولید و درآمدزایی کشاورزان نقش بسیار مهم و اساسی خواهد داشت.

منوچهری همچنین از اجرای طرح جایگزینی واریته‌های اقتصادی‌تر نخل در نخیلات این منطقه خبر داد و بیان کرد: میزان اشتغال نخیلات هم‌اکنون هشت هزار و ۷۰۰ نفر است که با اجرای این طرح به ۲۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: این طرح طی ۱۰ سال اجرا می‌شود که در مجموع به هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: نخیلات ، آبیاری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.