چهار نفر در شیکاگوی آمریکا پس از ضرب‌وشتم یک مرد معلول، ویدئوی این عمل غیرانسانی خود را در فیسبوک به اشتراک گذاشتند.

ضرب‌و‌شتم وحشیانه مرد معلول در شیکاگوی آمریکا/ضاربان، نام ترامپ را فریاد می‌زدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، 2 مرد و 2 زن در شیکاگوی آمریکا اقدام به ضرب و شتم یک مرد معلول کردند و ویدئوی این عمل غیرانسانی خود را به‌صورت زنده در فیسبوک به اشتراک گذاشتند.

در این ویدئو که سه‌شنبه در فیس‌بوک منتشر شد، مرد معلول درحالی‌که دهانش با چسب بسته شده، از شدت ترس در گوشه دیوار خم شده است. این 4 نفر او را کتک می‌زنند، به وی فحاشی می‌کنند و در همان حال چند بار نام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، را بر زبان می‌آورند.

پلیس سیاسی بودن این اقدام را رد کرده، اما گفته است تحقیقات همچنان ادامه دارد. این 4 نفر اکنون بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارند.

ضاربان مرد معلول همگی 18 ساله هستند و پلیس هنوز هویت اصلی آن‌ها و قربانی را فاش نکرده است. پلیس همچنین گفت دست و پای مرد معلول با طناب و دهانش نیز با چسب بسته شده بود.
«ادی جانسون»، رئیس پلیس شیکاگو، ویدئوی حمله به مرد معلول را «مشمئزکننده» خواند. جانسون گفت پلیس امکان ارتباط این حمله با جرائم مرتبط با نفرت را رد نکرده است.

«کوین دافین»، یکی از فرماندهان پلیس شیکاگو، در نشست خبری خود گفت: یکی از بازداشت‌شدگان همکلاسی مرد معلول در دبیرستان بوده است.

افسران پلیس روز سه‌شنبه درحالی‌که مشغول گشت‌زنی بودند، قربانی را درحالی‌که در گوشه خیابان رها شده بود، پیدا کردند. به گفته پلیس، مرد معلول به بیمارستان منتقل شد و پس‌ازآنکه پزشکان از وضعیت جسمانی مناسب او اطمینان یافتند، مرخص شد.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شد و انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. شبکه‌های خبری دیگر ازجمله «سی‌ان‌ان» نیز این ویدئو را بازنشر کرده‌اند.

این ویدئو در حالی منتشر شد که برخی گزارش‌ها نشان می‎دهد جنایات ناشی از نفرت و خشونت باانگیزه نژادپرستی علیه اقلیت‌ها در آمریکا پس از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور افزایش‌ یافته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار