معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بر لزوم ارتقا و بهبود عملکرد استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بعنوان دبیر و همچنین سایر اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت ارتقا و بهبود عملکرد استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکل دار تاکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها رتبه 18 کشور را دارد که لازم است با تلاش مدیران و همت بانکهای دولتی و غیردولتی در استان، این رتبه بیشتر از این بهبود یابد.

معاون استاندار ادامه داد: سهم آذربایجان غربی از احیای هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد در سطح کشور، احیای 424 واحد با رقم تسهیلات 5650 میلیارد ریال است که تاکنون از این تعداد، 265 واحد با دریافت تسهیلاتی معادل 2716 میلیارد ریال به مدار تولید بازگشته اند؛ انتظار می رود با همراهی بهتر مدیران بخش های مرتبط به هدفگذاری مشخص شده برای استان دست پیدا کنیم و جایگاه استان را در بین استان های کشور بهبود بخشیم.

وی همچنین از دستگاهها و بانکهای استان خواست اقدامات لازم را برای رفع مشکل پرداخت تسهیلات به 619 طرح و واحدی که در حال حاضر در دست بررسی و یا انتظار پرداخت تسهیلات توسط بانکها هستند را انجام دهند.

صفرزاده در ادامه از دستگاههای استانی خواست گزارش وضعیت متقاضیان دریافت تسهیلات و همچنین بهره مندان از تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را به تفکیک شهرستان ها و میزان اشتغال ایجاد شده حاصل از پرداخت تسهیلات و احیای واحدها را به دبیرخانه ارائه نمایند.

تاکید بر جذب منابع جدید مالی برای استان، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و بسترسازی برای تشویق حضور سرمایه گذاران در استان از دیگر موارد مورد تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه بود.

در این جلسه مدیران دستگاهها و مدیران عامل بانکهای استان نیز گزارشات خود را در رابطه با آخرین وضعیت اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه کردند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.