مستندسازها و سازندگان آثار این دوره جشنواره عمار، از حیث تکنیک، فهم و درک مطلب بسیار توانمندتر شدند.

فیلمسازان ما نسبت به اتفاقات روز بی‌تفاوت نیستند
محمد نیکدل، عضو هیئت داوران جشنواره مردمی فیلم «عمار» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تغییرات این جشنواره نسبت به دوره‌های قبل اظهار داشت: می‌توان گفت که کمیت آثار رشد محسوسی داشته است و هر آن کس که دوره های پیشین جشنواره را هم دنبال کرده است، اذعان دارد که کیفیت کارها هم نسبت به قبل بهتر شده است و بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مستندسازها و سازندگان آثار این دوره جشنواره، از حیث تکنیک، فهم و درک مطلب بسیار توانمندتر شدند.

وی در خصوص محوریت این دوره از جشنواره و ملاک‌های انتخاب آثار در هفتمین سال عمار، گفت: در نگاه اول مسئله بحران سوریه، به عنوان دغدغه فیلمسازان، در این دوره پر رنگ شده است و مسائلی مثل مذاکرات هسته‌ای، مسائل روز کشور و مذاکرات و ارتباط با غرب، دیده می‌شد. این بیانگر این نکته است که فیلمسازان ما دغدغه های به روزی دارند و نسبت به اتفاقات روز بی تفاوت نیستند.

نیکدل در خصوص معیارهای داوری آثار در این دوره اظهار داشت: معیارهای داوری در عمار به سمت محتوا میل می‌کند. محتوا در جشنواره عمار قدرت بیشتری دارد و ابداع بستر های جدید و اینکه یک نفر با کمترین هزینه‌ به پدیده‌های پیرامونش نگاه سینمایی داشته باشد، خیلی اهمیت دارد.

وی در خصوص استقبال مردم از این جشنواره مردمی گفت: عمار در حال گسترش سازمان تماشای خود است. چیزی که ما این روزها در سینما فلسطین شاهدش بودیم.

وی ادامه داد: جشنواره عمار خودش را به جغرافیای پایتخت، محدود نکرده و همزمان این جشنواره در شهرستان‌ها هم در حال برگزاری است.

نیکدل در خصوص میزان تاثیر جشنواره مردمی عمار گفت: من اینجا شاهد فیلم‌هایی بودند که اعتقاد دارم هر ایرانی باید به تماشای آن‌ها بنشیند و دیده شدن این فیلم ها سنگ بنای رشد و توسعه کشور است. چون فیلم‌ها به واقعیاتی اشاره می‌کنند که کمتر به آنها توجه شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار