با حضور مسؤولان کشوری؛

آیین فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت ایرانشهر برگزار شد

آیین فارغ التحصیلی ۳۹۷ طلبه اهل سنت، با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و علمای شیعه و سنی در عیدگاه اهل سنت ایرانشهر برگزار شد.

آیین فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت ایرانشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، منوچهر متکی، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم بیان کرد: رمز پیروزی امت اسلام، چه امروز و چه هر زمانی، در اعتصام به ریسمان الهی و حفظ وحدت و انسجام است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از همین فاصله میان شیعه و سنی به امت نفوذ می‌کنند، افزود: هیچگاه برای آنان شیعه و سنی مطرح نبوده است؛ آن‌ها اصل اسلام را نمی‌خواهند و حمایت از گروه‌های افراطی و تندرو هم در همین جهت است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و رؤسای جمهور مختلف امریکا، همیشه این هدف را پیگیری کرده‌اند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان نیز در این مراسم، بیان کرد: اسلام دین اعتدال، برادری و اخوت است؛ افراط و تکفیر و خشونت در اسلام جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات، موجب افزایش درگیری‌ها و جنگ‌های فرقه‌ای می‌شود، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان اسلام وحدت ما را نشانه گرفته‌اند، باید از اختلاف و فرقه‌گرایی پرهیز کنیم و همه زیر پرچم اسلام جمع شویم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان اظهار کرد: سران کشورهای اسلامی باید برادرانه با هم به مذاکره بنشینند. اندیشمندان شیعه و سنی می‌توانند از طریق گفتمان و بها دادن به یکدیگر تمام مسائل موجود را حل و از تفرقه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار