نهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور میهمان ارگ کریم خان زند در شیراز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر مصیب امیری در جلسه کمیته گردشگری، فرهنگی، تاریخی با اعلام زمان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشور در 2 تا 6 اسفند ماه 95 با همکاری اتحادیه صنایع دستی و با حضور 27 استان کشور و 21 شهرستان استان فارس در این نمایشگاه، ارگ کریم خان را به عنوان محل پیشنهادی برگزاری این نمایشگاه معرفی کرد.

 
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناخت، عرضه و فروش صنایع دستی دانست و گفت: در قالب طرح حمایتی مالی از هنرمندان صنایع دستی و همچنین در دسترس بودن ارگ کریم خان برای حضور هر چه بیشتر علاقمندان، این مکان بهترین پیشنهاد برای برگزاری این نمایشگاه است.
وی برخوردار بودن از موقعیت گردشگری داخلی و خارجی این مجموعه تاریخی، متناسب بودن فضا با صنایع دستی، نزدیکی به محل اقامت هنرمندان و جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد ترافیک را از دیگر مزایای این مکان برشمردند.
 
امیری افزود: از 200 رشته شناخته شده صنایع دستی در کشور، 114 رشته آن در استان فارس فعال است که باید از این فضا و فرصت برای ارتقا جایگاه صنایع دستی استان نیز بهره برد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: بازدید از ارگ کریم خان در مدت زمان برگزاری نمایشگاه رایگان بودن است.
 
گفتنی است، رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در این جلسه بر لزوم بازاریابی، شناسایی صنایع دستی ارزان قیمت در کنار آثار گران قیمت و عرضه صحیح آن در قالب بسته بندی های مناسب تاکید کرد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار