رانندگان حرفه ای برون شهری در استان همدان، بیش از 14 هزار نفر ساعت آموزش دیدند.

رانندگان حرفه­ ای برون شهری همدان بیش از 29 هزار نفر ساعت آموزش دیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه سرفصل های آموزشی رانندگان در این دوره ها اخلاق حرفه ای، قوانین و مقررات،مهار ایمن بار و مهارت های رانندگی آموزش های فنی و میهمانداری است افزود: این موضوع برای ارتقای دانش و افزایش مهارت های شغلی دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر رانندگان، جلسات دوره ای آموزشی و توجیهی هم برای 16 نفر ازمدیران فنی به منظور ارتقای سطح دانش در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر رانندگان حرفه ای استان طی75 دوره مختلف آموزشی وفراگیری بیش از 29 هزار نفر ساعت مباحث و موارد مرتبط با شغل خود برگزار شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: یک هزار و 436 نفر از رانندگان و فعالان حمل و نقل جاده ای با حضور روزانه 4 ساعت در کلاس آموزشی 29 هزار و822 نفر ساعت دوره های آموزشی مختلف را طی کردند.

مصطفی پناهنده اظهار داشت: این دوره ها با همکاری مجریان آموزشی و طی 9 ماه امسال،  ویژه رانندگان بار و مسافر، رانندگان وانت بارها، مدیران فنی و مهمانداران اتوبوس های مسافربری برون شهری در استان همدان تشکیل شده است.

معاون حمل و نقل این اداره کل تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات بهتربه بهره گیران از حمل و نقل عمومی، گذراندن دوره های آموزشی ویژه برای رانندگان بار و مسافر وگروه های مختلف شاغلین بخش حمل و نقل ضروری است.

وی تصریح کرد: رانندگان فعال در بخش حمل مواد خطرناک قوانین و مقررات جدید را در این زمینه کسب کرده اند و با رعایت موارد آموخته شده ملزم به ارائه خدمات مناسب و ایمن درحمل و نقل این مواد خواهند بود.

معاون حمل و نقل این اداره کل ابراز کرد:هزار و 213 نفر نیز دوره کلاس های بدو خدمت ویژه رانندگانی که قبلا این دوره ها را سپری نکرده و یا به تازه گی وارد این حرفه شده اند سپری کرده اند که پس از گذراندن 28 هزارو659 نفرساعت ، برای هر یک از شرکت کنندگان گواهی نامه آموزشی صادر شده است.

پناهنده اظهار داشت: در مجموع از گروه های ذکر شده تعداد 207 نفر نیزطی گذراندن هزار و سی و پنج نفر ساعت دوره آموزشی بخش های مختلف شامل حمل مواد خطرناک، کنترل و نظارت بر حمل بار و آموزش های ویزه میهمانداری در اتوبوس را سپری کرده اند.

این مسئول گفت:در حال حاضر حدود 18 هزار و 902 راننده حرفه ای باری 3 هزار و 74 راننده حرفه ای مسافری دارای کارت هوشمند در استان همدان در بخش جابجایی بین شهری کالا و مسافر فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.