طراح و سرپرست نویسندگان سریال «آشپزنامه» اعلام کرد که نگارش این اثر در ۵۰ قسمت به پایان رسيد.

مجید آسودگان طراح داستان و سرپرست نویسندگان سریال «آشپزنامه» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره این سریال گفت: نگارش فیلمنامه به اتمام رسیده و محمد بکایی، داود رضایی و ستاره پیرخدری دیگر نویسندگان این سریال هستند.
 
وي درباره فضای کار عنوان کرد: فضای قصه «آشپزنامه» در دوران قاجار می‌گذرد، اما داستان تخیل ذهن من است و موقعیت های طنز هم دارد، اما اساسا یک ملودرام تاریخی است که البته حتما مخاطب را در جاهایی می‌خنداند، جنس دیالوگ ها هم با فضای قاجار همخوانی دارد.
 
این سرپرست نویسندگان درباره دشواری‌های نگارش سریال «آشپزنامه» توضیح داد: مسلماً این سریال نیازمند پیش تولید سنگین است، زیرا لوکیشن، لباس و فضا نیازمند کار است. ضمن اینکه وقتی ما تجربه زیستی در مقطعی از دوره ای را نداشته باشیم، مسلماً کار نگارش سخت تر می شود و نیازمند به تحقیق و پژوهش است. البته باید تاکید کنم که پژوهش این سریال هم کار سنگینی است و تحقیق همزمان با نگارش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، سر گروه پژوهش هم بهاره نوری زاده است.
 
سريال آشپزنامه به قلم گروهی از نويسندگان به سرپرستی مجيد آسودگان در ٥٠ قسمت ٤٥ دقيقه اي به تهيه كنندگی مجيد رضابالا در مركز گسترش فيلم نامه نويسی رسانه ملي به نگارش درآمده است.
 
در خلاصه داستان این سریال آمده است: گلنار دختر نازپرورده و مغرور یکی از حکام گیلان است که شاهزاده ای قجری به بهانه ای به قلعه آنها حمله کرده و همه ساکنان قلعه را کشته و دستگیر می کند. گلنار که موفق به فرار شده با اطلاع از خطری که خانواده اش را تهدید می کند، در لباس یک ندیمه به قلعه باز می گردد و...


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.