کرمانشاه؛

تعصب و فداکاری جامعه عشایری پس از انقلاب

استاندار کرمانشاه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حمایت ها، پشتیبانی ها و فداکاری جامعه عشایر از جمهوری اسلامی بوده و هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسداله رازانی افزود:از اینکه در جمع عشایر عزیز و خونگرم استان اعم از کلهر، قلخانی، سنجابی، زوله، جاف و ... حضور دارم ابراز خرسندی می کنم زیرا جامعه عشایر استان و کشور، جامعه سرافرازی است.

وی با اشاره به وجود حکومت های استبدادی در تاریخ کشور یادآور شد: وجود همین حکومت ها باعث شده بود که بین عشایر و حکومت درگیری باشد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حمایت پشتیبانی، همبستگی و فداکاری عشایر و فرزندان و مردان و زنان عشایر در دفاع از انقلاب و کشور بوده و هستیم که جای قدردانی از این غیورمردان در دفاع از مرزهای کشور را دارد.

نماینده عالی دولت در استان، شهیدو جانباز شدن تعداد زیادی از جامعه عشایری کشور را گواه فداکاری این جامعه ایثارگر در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جامعه عشایری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در طول 8 سال جنگ تحمیلی تعصب و فداکاری خود را به انقلاب و کشور به اثبات رساند.

دکتر رازانی در ادامه با اشاره به خودکفا بودن جامعه عشایری در تولید محصولات خاطرنشان ساخت: عشایر با توجه به جامعه محدود خود اما 25 درصد پروتئین و گوشت مورد نیاز کشور را تامین می کند و عشایر علاوه بر خودکفا بودن برای دیگر مردمان نیز پر خیر و منفعت هستند.

وی رسیدگی به جامعه عشایری را از اولویت های مهم مدیران و مسئولین عنوان کرد و گفت: در حد مقدورات و امکانات موجود تلاش شده که خدمات مورد نیاز جامعه عشایری تامین گردد اما با توجه به عقب ماندگی هایی که از قبل وجود داشته و همچنین مسائل جنگ و تحریم ها،خدمت رسانی به این قشر عزیز به صورت کامل انجام نشده ولی اگر به اقدامات انجام شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه عشایری صورت گرفته، نگاه کنیم، می بینیم این خدمات به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

مقام ارشد در استان با بیان اینکه سامانه گرمسیری بزگترین طرح عمرانی کشور است گفت: برای اجرای این طرح 50 کیلومتر تونل برای انتقال آب از سیروان به ازگله و دشت های سرپل ذهاب در دست اقدام است که تنها 500 متر از اجرای این تونل باقی مانده و این تونل تا پایان سال کاملاً آماده افتتاح خواهد بود.


 رازانی با بیان اینکه مطالعات اجرای این طرح مربوط به سال ۱۳۱۸ بوده گفت:اجرای این طرح در سالیان گذشته وجود داشته اما تنها در دولت تدبیر و امید با توجه به اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی عملیات اجرایی این طرح آغاز شد و طرح با روند خوبی در دست اجرا است.

وی همچنین با اشاره به اجرای دیگر طرح ها از جمله بزرگراه ها و راه آهن در استان گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر کرمانشاه به سمت قصرشیرین به یک مسیر خوب تبدیل شده و اجرای بزرگراه کربلا در این مسیر در دست اجرا است و همچنین طرح راه آهن نیز با سرعت خوبی در دست اقدام است و در لایحه بودجه امسال 200 میلیارد تومان برای اجرای این طرح منظور شده که پس از رسیدن راه آهن به کرمانشاه این مسیر تا خسروی امتداد خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه ما تلاش برای حل مشکلات جامعه عشایری را جزء وظیفه خود می دانیم اظهار داشت: حق مردم عشایر است که همچون دیگر مردم از رفاهیات و امکانات لازم برخوردار شوند لذا نشست های مشورتی را با جامعه عشایری برگزار خواهیم کرد و و ظرف دو هفته آینده جلسه شورای عشایری استان را در دستور کار قرار خواهیم داد و سعی می کنیم با امکانات موجود، خدمات بیشتر و گسترده تری به این ر تلاشگر ارائه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.