کرمانشاه؛

مضرات و مزایای استفاده از روغنها در سلامت بدن

کارشناس تغذیه با اشاره به این که روغن ها را به دو گروه حیوانی و گیاهی تقسیم بندی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شیر مستی کارشناس تغذیه با توجه به وجود انواع و اقسام روغن های گیاهی و حیوانی، که در بازارموجود است می گوید همیشه این سوال پیش می آید که بالاخره کدام روغن مناسب سرخ کردن است.

وی افزود: روغن های حیوانی با دو ویژگی  مشخص می شود؛ اول این که اسیدهای چرب اشباع شده دارد و دوم این که حاوی مقداری کلسترول است. این روغن ها وقتی وارد بدن می شود، دو مشکل عمده ایجاد می کند؛ از یک طرف چون این روغن ها جامد است، در بدن نیز رسوب می کند از طرف دیگر میزان کلسترول را افزایش می دهد و با این که این روغن ها برای سرخ کردن دوام بیشتری دارد .

کارشناس تغذیه گفت: توصیه ما این است که کمتر مصرف شود.اما روغن های گیاهی که در حرارت معمولی مایع است دو ویژگی ممتاز را داراست، اول این که در بدن رسوب نمی کند و دوم این که کلسترول ندارد. بنابراین روغن های گیاهی از جمله زیتون، ذرت، کنجد، کانولا و... بدون کلسترول است و وقتی وارد بدن می شود، حتی میزان کلسترول را کاهش می دهد.

شیرمستی افزود:  به دلیل مزیت روغن های گیاهی توصیه کارشناسان این است که به طور کلی روغن کمتری مصرف شود و در مرحله بعد ترجیحا از روغن های گیاهی استفاده شوداز آن جا که روغن زیتون روغن ضدسرطانی است، وقتی درجه حرارت زیاد ببیند مواد مفید و مغذی آن از بین می رود. در واقع روغن زیتون کیفیت بالایی دارد و دمای بالا را برای مدت طولانی  تحمل می کند اما این شرایط باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.