رژیم‌صهیونیستی برای برکنار کردن سیاستمداران حامی فلسطین یک لابی مخفی در لندن سازماندهی کرده است.

لابی صهیونیست‌ها برای برکنار کردن سیاستمداران حامی فلسطین در لندن
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، اخیراً فیلمی منتشر شده که در آن یکی از مقامات سفارت رژیم‌صهیونیستی در لندن درباره چگونگی برکناری تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس که حامی فلسطین هستند بحث می‌کند. آلن دانکن -معاون وزیر امور خارجه انگلیس- یکی از افرادی است که عزل وی در این فیلم به بحث گذاشته می‌شود.

در این فیلم که به طور مخفیانه از سوی خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره ضبط شده است، «شای ماسوت» سیاستمدار صهیونیست و «ماریو استریزلو» سیاستمدار انگلیسی در رستورانی در محله کنزینگتون در لندن با یکدیگر بحث می‌کنند.

ماسوت در این فیلم لبخند تمسخر آمیزی بر لب دارد و از استریزلو می‌پرسد: «امکان دارد نام چند نفر از اعضای پارلمان را که باید عزل شوند به شما بگویم؟»

استریزلو در پاسخ می‌گوید: «می‌دانی، اگر دقت کنی متوجه می‌شوی که همه آنها چیزی برای پنهان کردن دارند.» 

ماسوت از معاون وزیر امور خارجه انگلیس (آلن دانکن) نام می‌برد. این مقام صهیونیست درباره دانکن می‌گوید: «او دردسرهای زیادی درست می‌کند.»

دانکن در سال 2014 شهرکسازی رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را لکه‌ای بر چهره جهان توصیف کرد. این حرف دانکن باعث شد مقامات حامی رژیم‌صهیونیستی از وی انتقاد کنند.

ماسوت و استریزلو هر دو در این فیلم وزیر امور خارجه (بوریس جانسون) را حامی رژیم‌صهیونیستی توصیف می‌کنند؛ اما ماسوت در مورد وی می‌گوید: «او مشغله زیادی دارد و نمی‌تواند بر این مسئله تمرکز کند.»

وی در ادامه می‌گوید: «او یک احمق است ولی الان وزیر امور خارجه است البته بدون داشتن هرگونه مسئولیتی. عملاً هر اتفاقی رخ دهد وی مسئول نخواهد بود و آلن دانکن مقصر خواهد بود.»

نفر سومی که در این رستوران در کنار این دو مقام حضور داشت یک خبرنگار مخفی بود که خود را نماینده گروه «دوستان اسرائیل» معرفی کرده بود. این گروه به حزب کارگر انگلیس وابسته است.

پس از اینکه این فیلم منتشر شد سفارت رژیم‌صهیونیستی تلاش کرد آن را بی اهمیت جلوه دهد و ماسوت را یک کارمند رده پایین توصیف کرد.

سخنگوی سفارت رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفارت اسرائیل اظهاراتی که در مورد دانکن مطرح شده را رد می‌کند. این اظهارات از سوی یک کارمند پایین رتبه سفارت بیان شده. او یک دیپلمات نیست و به زودی کارش با سفارت به پایان می‌رسد».

شبکه الجزیره یک تحقیقات شش ماهه مخفیانه را انجام داده است که این فیلم نیز یکی از دستاوردهای آن است. این شبکه ادعا می‌کند رژیم‌صهیونیستی «یک کمپین مخفیانه را در انگلیس سازماندهی کرده است».

سفیر رژیم‌صهیونیستی به طور رسمی بابت این فیلم عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار