معاون فنی جهاد کشاورزی کازرون گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری مشکل کم‌آبی چاه‌ باغ‌ های مرکبات شاپور تا حدودی رفع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد بازیار معاون فنی جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به اینکه سطح زیر کشت مرکبات در این شهرستان 6 هزار و 300 هکتار است، بیان کرد: این شهرستان با میانگین تولید 20  تن مرکبات در هکتار و درمجموع 125 هزار تن در سال محصولات باغی را  به بازار های داخلی و خارجی صادر می‌کند.

بازیار فارس را یکی از قطب های تولید مرکبات در کشور دانست و افزود: بعد از جهرم، داراب و قیر و کارزین، کازرون دارای مقام چهارم تولید مرکبات در استان بوده و قائمیه حومه شهر، بالاده، کوهمره نودان، فامور و خشت رتبه‌ های بعدی سطح زیر کشت مرکبات را در این شهرستان دارند.

وی بابیان اینکه منطقه شاپور بیشترین سطح زیر کشت مرکبات این شهرستان را به خود اختصاص داده تصریح کرد: در کازرون ارقام پرتقال شامل انواع ناول‌ ها، واشنگتن ناول، تامسون، توسرخ، معمولی و خوشه‌ای و انواع نارنگی‌ها مانند خارو، یافا و معمولی و همچنین لیمو بکرای و لیموشیرین است.

بازیار یکی از عوامل محدودکننده باغ‌های مرکبات در کازرون را کم شدن آب چاه‌ ها و خشک‌سالی‌های اخیر و سرمازدگی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین سطح زیر کشت در منطقه و در مسیر رودخانه شاپور است می‌توان با اجرای عملیات آبخیزداری و کاشت مخلوط مرکبات با نخل این مشکل را تا حدودی رفع کرد.
انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار