رئیس اداره ثبت احوال دشتستان استان بوشهر گفت: از سال 92 تاکنون 72هزار و 526 نفر از مردم این شهرستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند که این میزان 34درصد از جمعیت شهرستان را شامل می شود.

34درصد مردم کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی ایزدی افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت احوال جمعیت شهرستان دشتستان 240هزار و99 نفر است که 156هزار و 919نفر در شهرها و 83هزار و 180نفر در روستاها ساکن هستند.


وی اضافه کرد: در زمان حاضر از جمعیت بالای 15سال که باید کارت هوشمند ملی دریافت کنند 11هزار و 703نفر باقی مانده است.


ایزدی بیان کرد: مراکز ارائه خدمات در شهرستان دشتستان شامل سه اداره مستقل، سه نمایندگی و 10دفتر پیشخوان برای دسترسی سریع مردم به ثبت احوال است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات سال آینده الکترونیکی برگزار می شود، داشتن کارت هوشمند ملی الزامی است و اقدامات مسئولان برای پشتیبانی امری اجتناب ناپذیر است.


این مسئول ادامه داد: ثبت احوال دشتستان در هشت ماه نخست سال جاری 13هزار و 483نوع خدمت به مردم شهرستان از جمله تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی، پاسخ استعلامات دوایر دولتی ارائه کرده است.


ایزدی اظهارکرد: در این مدت سه هزار و 263مورد ولادت، 729مورد وفات و یکهزار و 570 مورد ازدواج ثبت کرده است.


وی اضافه کرد: نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ولادت 4درصد کاهش، وفات 9.1 درصد کاهش و ازدواج 9درصد افزایش داشته است.


رییس اداره ثبت احوال دشتستان گفت: میانگین سن ازدواج در این شهرستان برای مردان 28 و برای زنان 23 است.


ایزدی با اشاره به اهمیت ثبت بموقع وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق از همه جهات مسائل اجتماعی، امنیتی، برنامه ریزی‌های لازم و به روز بودن آمار و اطلاعات جامعه ضمن تشکر از همه متولیان امر ازجمله دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت این وقایع در مهلت قانونی در این مدت را بیش از 99درصد اعلام کرد.

انتهای پیام / ث


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.