ساری،

افزایش صدور سند مالکیت در مازندران

صدور سند مالکیت در مازندران تاکنون 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک مازندران با اشاره به صدور حدود 134 هزارو 891 برگ سند مالکیت امسال در این استان گفت : این رقم با صدور 9هزارو 886 فقره بیشتر از مدت مشابه پارسال ،8 درصد افزایش نشان می دهد.
 وی افزود: در 9 ماه امسال  124 فقره سند برای اراضی ملی و مراتع و 435 سند برای طرح مسکن مهر، 15 هزار و 168 سند در قالب قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های بدون سند، 9 هزار و 876 سند در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ،703 سند برای املاک اوقافی و بقیه در اجرای ماده 22 قانون ثبت، صادرشده است.
بهادر با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی ادارات ثبت‌اسناد و املاک ودفاتر اسناد رسمی گامی در جلوگیری از جعل اسناد و رفاه متقاضیان است، گفت: در این مدت به  بیش از 92 هزار استعلام ارسال‌شده به ادارات ثبت‌اسناد و املاک تابعه پاسخ داده شد.
وی ارتقاء امنیت ، کاهش اشتباهات، حذف نوشتارهای دستی، صرفه‌جویی در مصرف اوراق، ذخیره‌سازی اطلاعات در بانک املاک، جلوگیری از جعل و خدشه‌دار کردن اسناد، و جلوگیری از زمین‌خواری را ازجمله مزیت‌های مهم ثبت اسناد کاداستری برشمرد و افزود: از سال 92 تاکنون 99و 7دهم درصد از مجموع اسناد مالکیت از سیستم کاداستر صادر و تا کنون حدود شش میلیون و 500 هزار سند مالکیت در سیستم کاداستر صادرشده است.
  بهادر گفت: در ۹ ماه  امسال شهرستان بابل با صدور 15 هزار و 502 سند رتبه نخست صدور اسناد تک‌برگی را در بین واحدهای ثبتی مازندران داشته است. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار